درباره وبلاگ


مجموعه ای از جدیدترین اخبار فناوری ، علمی ، پزشکی ، موفقیت و .... در سایتهای مختلف را میتوانید در این وبلاگ مطالعه کنید.
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 26
بازدید کل : 48584
تعداد مطالب : 54
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



مطالب گوناگون و عمومی
عمومی-مطالب گوناگون-متفرقه-دانلود نرم افزار-موفقیت-پزشکی-علمی-مد-




سایت خودتان را رایگان و با امکانات کامل در کا دی هاست KDhost.iR بسازید.

10 گیگابایت فضای ذخیره سازی

100 گیگابایت پهنای ماهانه

و پلنهای دیگر

 

به صورت رایگان 

 

تالار گفتگوی کا دی هاست نیز با دسته بندیهای مختلف راه اندازی شد و کاربران میتوانند در بخش مورد نظر خود اقدام به ارسال موضوع کنند.

KDhost.iR/forum

 کاربرانی هم که توانایی فعالیت و مدیریت کردن هر یک از بخشهای تالار گفتگو را دارند از طریق تماس با ما اعلام کنند تا مدیریت بخش مربوطه به آنها واگذار شود.

به کاربران فعال فروم هر ماه هدیه ای ناقابل به رسم یادبود تعلق میگیرد.

 

از کاربرانی هم که در زمینه خاصی فعالیت میکنند درخواست میکنیم با فعالیت در تالار گفتگوی کا دی هاست ، اطلاعات خود را با کاربران دیگر تقسیم کرده و به سوالات و پرسشهای آنها پاسخ دهند.

 



چهار شنبه 3 مهر 1398برچسب:, :: 23:17 ::  نويسنده : عمومی

با سلام.

امروزه علاقه به داشتن وب سایت شخصی بر هیچ کس پوشیده نیست.

اما عده ی زیادی علیرغم داشتن علاقه ، از مدیریت کردن یک سایت و پاسخگویی به کاربران و بازدیدکنندگان سایت ترس دارند و یا از عهده هزینه بالای طراحی سایت بر نمی آیند.

سایت کلبه طراحی به نشانی :Www.Kolbe-Designer.iR  با توجه به این موضوع سعی در طراحی سایتهای شخصی ، فروشگاهی ، تالار گفتگو و ... با قیمتی بسیار پائین و همچنین پنل مدیریت بسیار قوی و کامل نموده است تا کاربرانی که به اینترنت دسترسی دارند بتوانند با قیمت پائین صاحب سایت دلخواه خود شوند و به راحتی از پنل مدیریت سایت ، بر کاربران ، مطالب سایت و تمام قسمتهای دیگر نظارت کامل داشته باشند.

همچنین با مراجعه به سایت کلبه طراحی میتوانید از خدمات رایگان آن که برای کاربران مختلف و مدیران وبسایت ها و وبلاگ ها میباشد استفاده ببرید.

 

برای نمونه:

-- ارائه هاست و دامنه رایگان تنها بخشی از خدمات رایگان کلبه طراحی برای کاربران علاقه مند میباشد.

برای دریافت هاست و دامنه رایگان وارد لینک زیر شوید:

Www.KDhost.iR



ارتباط ظاهر با وضعیت سلامت بدن
آیا ظاهر خوب نشان دهنده سلامت خوب است؟


وضعیت سلامت خوب معمولاً در ظاهر جوان و جذاب نمودار می‌شود. به همین دلیل ممکن است پیری و استرس را برای خطوط چهره، ناخن‌های بدنما یا ریزش موی خود مقصر بدانید، درحالیکه در واقعیت این اشکالات می‌توانند نشان دهنده مشکلات پنهان سلامتی باشند. بیماری همیشه با یک زمزمه شروع می‌شود و بعد به حرف زدن تبدیل می‌شود و اگر توجه نکنید شروع به داد زدن می‌کند و آنوقت است که دیگر مبتلا شده‌اید.

در زیر به 15 نشانه جسمی که می‌تواند نشاندهنده مشکلی پنهان در زیر پوست بدنتان باشد، اشاره می‌کنیم.

تورم پاها


کفش‌هایتان برایتان تنگ می‌شود؟ خیلی مشکلات، مثل رگ به رگ شدن، آسیب دیدگی و عفونت ممکن است باعث باد کردن پاها و قوزک پا شود. بارداری، چاقی و برخی داروها نیز موجب احتباس آب در....



ادامه مطلب ...


یک شنبه 3 شهريور 1391برچسب:, :: 18:23 ::  نويسنده : عمومی

5 راه برای ایجاد یک محیط کاری مثبت


برای همه ما پیش آمده که در محیط‌هایی کار کنیم که اشتیاق چندانی برای صبح‌ها بیدار شدن و رفتن به آنجا نداشته باشیم. این احساس واقعاً افتضاح است. رفتن به محیط‌کاری که پُر از انرژی مثبت و لذت باشد بسیار لذت‌بخش‌تر است و استرس کمتری هم دارد. مثبت بودن محیط‌کار نه فقط از نظر سلامت جسمی، فکری و احساسی ما مهم است، بلکه در نتایجی که برای آن شرکت ایجاد می‌کنیم هم اهمیت دارد. هرچه احساس بهتری در محیط کار داشته باشیم، از فعالیت‌های کاری خود احساس غرور بیشتری داشته و نسبت به محل کارمان وفاداری بیشتری خواهیم داشت.

در زیر به راه‌هایی برای ایجاد یک محیط‌کار مثبت اشاره می‌کنیم:

1. جایگاه مناسب را بپذیرید.


اولین قدم برای ایجاد یک محیط کار مثبت این است که جایگاهی داشته باشید که مناسبتان باشد. قبل از اینکه جایگاهی را قبول کنید، باید بدانید مهارت‌های اصلی‌تان چیست؛ دوست دارید چه نوع کاری انجام دهید، چه نقشی داشته باشید، در پنج سال آینده خودتان را کجا می‌بینید و چه نوع محیط‌هایی جذبتان می‌کند. دانستن پاسخ این سوالات به شما کمک می‌کند آن فرصت‌هایی که با آن معیارها همخوانی دارد را تشخیص داده و شروع خوبی داشته باشید.

2. فردی مثبت باشید.


رفتار و نگرشی مثبت داشته باشید تا دیگران به راحتی سراغتان بیایند. به همکارانتان نشان دهید که در دسترس هستید و دوست دارید به آنها کمک کنید. با لبخند راه بروید و با آنهایی که در راه برخورد می‌کنید ارتباط چشمی خوب برقرار کنید. صمیمی و مهربان باشید. با محبت، اشتیاق و ادب حرف بزنید. قبل از هر فرضیه، سوال کنید. با علاقه به حرف‌های دیگران گوش دهید و آخر اینکه شکوه و شکایت و غرغر نکنید.

3. مسئولیت‌پذیر باشید.


مسئولیت جهت شغلیتان را قبول کنید. شما مسئول ایحاد محیطی هستید که موجب رشد و یادگیری شما شود. هر چه بیشتر در بن‌بست بمانید، مثبت ماندن برایتان سخت‌تر خواهد شد. اگر از جهت شغلی کنونیتان راضی نیستید، اگر می‌خواهید در همان شرکت بمانید، با مدیرتان درمورد آن حرف بزنید. درغیراینصورت، به دنبال کاری تازه باشید که احساس بهتری با آن داشته باشید.

4. با مدیرتان در ارتباط باشید.


به طور مرتب مدیرتان را ملاقات کنید تا مطمئن شوید که در جهت برآوردن انتظارات او اهداف کاری و عملکردی شرکت قدم برمی‌دارید. نباید همیشه منتظر بمانید تا مدیر سراغ شما بیاید. باخبر کردن مدیر درمورد وضعیت کاری و فعالیت‌هایتان نشان می‌دهد که قابل‌اعتماد و به کارتان علاقه‌مند و متعهد هستید. حتی می‌توانید گزارش هفتگی از نحوه عملکردتان برای او بفرستید.

5. اجتماعی باشید.


به طریقی غیرکاری با همکارانتان ارتباط برقرار کنید. وارد یکی از گروه‌ها یا تیم‌ها شرکت شوید. در ساعات ناهار و استراحت با همکارانتان بازی کنید. تولدها و سایر اتفاقات مهم را کنار هم در شرکت جشن بگیرید. بذر دوستی را در شرکت بپاشید. یک مسابقه ورزشی ترتیب دهید و از همه کارکنان بخواهید در آن شرکت کنند. کارهای زیادی برای برقرار ارتباط در محل‌کار وجود دارد.

اگر نمی‌دانید یک محیط‌کار مثبت چه شکلی است، در زیر نشانه‌هایی از آن را عنوان می‌کنیم:

کاری را انجام می‌دهید که از آن لذت می‌برید
ایده‌ها و نظراتتان از ارزش زیادی برخوردارند
خلاقیت شما مورد تشویق و تحسین قرار می‌گیرد
از فعالیتتان قدردانی می‌شود
کارتان با مهارت‌هایتان همخوانی دارد
مدیرتان رفتاری دوستانه دارد که به راحتی می‌توانید به او نزدیک شوید
محیط برای رشد و ترقی شما مناسب است
وقتی کار خوبی انجام می‌دهید، دیده می‌شود
احساس می‌کنید جزئی از یک تیم هستید
هر روز برای رفتن به محل‌کار اشتیاق دارید
با ادب و احترام با شما رفتار می‌شود
وقتی در محل‌کار هستید شادید
کار کردن برایتان لذت‌بخش است




یک شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, :: 16:22 ::  نويسنده : عمومی

ایسنا؛ رضا ساکی- آخرین اختلاسی که مأموران سازمان بازرسی کل کشور کشف کرده‌اند، مربوط به اختلاس 15 میلیارد تومانی در بنیاد شهید است که نشان می‌دهد اختلاس‌کنندگان محترم همه‌ موارد ایمنی اختلاس را رعایت نمی‌کنند و متأسفانه گیر می‌افتند.

از آن‌جا که فن اختلاس در کشور ما از فنون نوپاست؛ لذا باید هر چه بیش‌تر درباره‌ روش‌های نوین اختلاس اطلاع‌رسانی شود تا در آینده شاهد کشف اختلاس‌ها نباشیم.

مختلسین محترم باید در هنگامه اختلاس از آغاز تا پایان موارد زیر را مو به مو رعایت کنند:

- به هیچ‌کس اعتماد نکنید و بیش‌تر از چهار ـ پنج نفر را درگیر نکنید تا درصد لو رفتن‌تان به حداقل برسد.

- از یک جا اختلاس کنید. حرص نزنید که کل پول مملکت را بالا بکشید. با اولین اختلاس خدا را شکر کنید و کار را تمام کنید و ادامه ندهید.

- به کم راضی باشید. تجربه ثابت کرده است تا 10 میلیارد تومان برای ادامه‌ی زندگی شما و آیندگان کافی است. اگر بیش‌تر از 10 میلیارد بخورید، امکان گیر افتادن‌تان بيش‌تر مي‌شود.

- از سازمان‌های بی‌پول و کوچک اختلاس نکنید. سعی کنید از سازمان‌های بزرگ و پول‌دار اختلاس کنید.

- اگر شهروند کشور دیگری نیستید، بهتر است از فکر اختلاس بیرون بیایید و نان حلال به خانه ببرید؛ ولی اگر در کشور دیگری حق شهروندی دارید، بلافاصله بعد از اتمام اختلاس، فرار کنید و از زندگی لذت ببرید.

- از همان اول بخشی از مبلغ اختلاس را به نیازمندان اختصاص بدهید تا آن‌ها هم در این سفره که پهن شده، سهیم باشند.

- مثل ندیدبدید‌ها تا یک پولی به حساب‌تان آمد، خرجش نکنید و ماشین گران و خانه‌ آن‌چنانی نخرید؛ چون مردم حسود چشم‌تان می‌زنند و لو می‌روید.

- هرگز آبدارچی اداره یا سازمان مربوطه را وارد تیم اختلاس نکنید؛ چون این صنف دهن قرصی ندارند و خواسته و ناخواسته شما را لو می‌دهند. کارمندان محترم ترابری سازمان‌ها هم به همین نحو باید از دایره‌ تیم شما خارج باشند.

- به دلار و یورو اختلاس نکنید؛ چون زیاد بالا و پایین می‌شوند. تومان از همه چیز بهتر است!

- همیشه سعي كنيد رابطه خويشي با آدم‌هاي كله‌گنده روبه‌راه كنيد تا در روند دادرسی و دادگاه به دردتان بخورد.

- بعد از مچ‌گيري دو قورت و نيم‌تان باقي باشد و بدون آن‌كه حاضر به عذرخواهي شويد، مدعي شويد قبل از آن‌كه شما اختلاس‌گر باشيد، كاشف اختلاس هستيد.

- موفق و پیروز باشید!



یک شنبه 1 شهريور 1391برچسب:, :: 15:12 ::  نويسنده : عمومی

اگر همیشه احساس خستگی میکنید، بخوانید


اگر نمی‌دانید چرا اینقدر خسته‌اید، این تست‌ها کمکتان می‌کند دلیل خستگی همیشگیتان را بفهمید.

وقتی فقط خستگی نیست ...

همه ما معمولاً خستگی زیادمان را به گردن زندکی پرمشغله‌مان می‌اندازیم. و خیلی وقت‌ها حق هم داریم.
اگر همیشه احساس خستگی می‌کنید، بد نیست 2 تا 3 هفته کمی در سبک زندگیتان تغییر ایجاد کنید. بیشتر بخوابید، برنامه‌های اجتماعیتان را کمتر کنید، غذاهای مغذی بیشتری بخورید، مایعات بیشتری بنوشید، مولتی‌ویتامین بخورید و مصرف کافئین و الکل را پایین بیاورید. اگر باز هم علائم خستگی را بعد از این تغییرات مشاهده کردید، دیگر نیاز به کمک متخصص دارید. خستگی بیش از حد می‌تواند نشانه یک مشکل جسمی حادتر باشد که نیاز به درمان دارد. در زیر به 7 مشکل مرتبط با خستگی اشاره می‌کنیم.

1. کم‌خونی (آنمی)


این مشکل در خانم‌هایی که دچار عادات ماهیانه سنگین می‌شوند یا آنها که به اندازه کافی آهن مصرف نمی‌کنند بیشتر است.

خستگی ناشی از کم‌خونی نتیجه کمبود...



ادامه مطلب ...


یک شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, :: 5:1 ::  نويسنده : عمومی

چطور گذشته را فراموش کنیم و پیش برویم


فراموش کردن گذشته می‌تواند کنار آمدن با مرگ، طلاق یا برهم خوردن رابطه‌ها را شامل شود. توصیه‌هایی که برایتان آورده‌ایم کمکتان می‌کند با گذشته خداحافظی کنید و به سمت آینده پیش روید.
فراموش کردن گذشته—چه به معنای ترک یک رابطه عادتی یا سوگواری از مرگ عزیزی باشد—یکی از سخت‌‌ترین کارهاست. حتی بااینکه آن رابطه‌، رابطه‌ای ناسالم بوده اما هنوز هم برای جدا شدن از آن مشکل دارید.
آسان نیست، اما راه‌های عملی وجود دارد که کمکتان کند گذشته‌تان را فراموش کنید. اما قبل از اینکه با گذشته خداجافظی کنید، لازم است با خاطرات و تجربیاتتان روبه‌رو شوید.

چند قدم برای فراموش کردن گذشته

بنویسید، حرف بزنید، طراحی کنید، نقاشی کنید، وگرنه به دام خاطراتتان می‌افتید. فراموش کردن گذشته یعنی احترام گذاشتن به خاطراتتان.

احساسات و عواطف مربوط به خاطرات دردناک را با شستن آنها...



ادامه مطلب ...


یک شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, :: 12:1 ::  نويسنده : عمومی

با مراجعه به سایت anzalbid.ir  و ثبت نام در آن صاحب کالاهایی با قیمت 99% کمتر از قیمت اصلی در بازار شوید.

برای شروع :

1-وارد سایت anzalbid.ir شده و اول تمام قوانین و شرایط را بخوانید سپس ثبت نام کنید.

2-پس از آن به عنوان هدیه به شما 3 بید تعلق میگیرد و به ازای معرفی هر نفر به سایت هم 2 بید به عنوان هدیه به شما تعلق میگیرد.

3-حالا کالای مورد نظر خود را انتخاب کنید و به آن پیشنهاد دهید.

4-پس از پایان یافتن تایمر ، اسم هر کاربری که روی سایت بود آن کاربر برنده آن کالا میشود ، با مقدار درصد تخفیفی که سایت نشان میدهد.

5-کاربر برنده ، فقط قیمتی که در مزایده برنده شده را پرداخت میکند نه قیمت کالا در بازار را.


همین الان وارد سایت انزل بید شوید و در آن ثبت نام کنید تا شما برنده مزایده ها باشید.

 

anzalbid.ir   _____-------_____anzalbid.ir_____-------_____anzalbid.ir_____-------

 

 

 

 

سایت انزل بید به نشانی anzalbid.ir مفتخر میباشد که بهترین و با ارزشترین مزایدات را به عادلانه ترین و شرعی ترین شکل در سایت خود برگزار میکند.

 

انزل بید دارای صفحه اثبات پرداخت به کاربران خود میباشد که در این صفحه تمام واریزیهای سایت به حساب کاربران را با کسب اجازه از کاربران ، عکس گرفته و در سایت قرار میدهد.

 

همچنین کاربران عزیز سایت هم با لطف خود ، عکس کالاهای دریافتی خود را در فروم سایت قرار میدهند تا باعث اعتماد هرچه بیشتر کاربران ، به سایت انزل بید شود.

 

هر هفته به کاربران فعال سایت و فروم ، تعداد 12بید هدیه تعلق میگیرد تا تشکری هرچند ناچیز از کاربران باشد ، به پاس قدردانی از وقتی که در سایت گذاشته اند.

 

انزل بید ثبت شده در سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

 

دارای تائیدیه شرعی بودن نوع فعالیت از دفتر آیت الله موسوی اردبیلی و دفتر مرجع عالیقدر  آیت الله بهجت.

 

ارسال مبلغ مزایده ها و کارت شارژها به حساب کاربران به صورت مستقیم و لحظه ای ، بلافاصله پس از پایان مزایده.

 

دارای قسمتهای مختلف و جالب و مورد نیاز هر نوع کاربر ، با هر نوع سلیقه ای.

 

بازی آنلاین ، بازیهای فلش ، بازیهای کم حجم ، بازیهای فکری ، خرید کارت شارژ سیم کارت زیر قیمت بازار (در حال راه اندازی و فعالیت رسمی) و ... .

 

انزل بید [دات] آی آر   anzalbid.ir



یک شنبه 29 مرداد 1398برچسب:انزل بید,بهترین,بازی فلش,شارژ,سیم کارت,زیر قیمت,ارزان, :: 11:55 ::  نويسنده : عمومی

تست خودشناسی کله پاچه ! - طنز

آب گوشت ساده: آدم خسیسی هستی...

آب گوشت ساده: آدم خسیسی هستی... خب یه هزار تومن بیشتر بده با مغزشو بخور!

آب گوشت با مغز: معلومه که آدم با سلیقه ای هستی... جون منم آب گوشت با مغز رو خیلی دوست دارم.

چشم: آدمی هستی منطقی، با دوستان خیلی زیاد... الکی گفتم بابا خب چشم دوست داری اینکه تفسیر نداره!

مغز: مغز خالی؟ بابا بی خیال... مطمئنی؟ خیلی چربه ها... واسه سلامتی خودت می گم. چی؟ به من ربطی نداره؟ اصلاً حالا که اینجوریه تفسیر نمی کنم.

پاچه: اینکه دیگه نیازی به گفتن من نداره... آدم پاچه خواری هستی!

زبون: آدم سحرخیزی هستی... چون زبون همیشه زود تموم میشه!

بناگوش: خوب بناگوش رو همه دوست دارن... انتظار تفسیر هم داری؟

گوشت صورت: آدم بلانسبت خنگی هستی... آخه عزیز من گوشت صورت همون بناگوشه!

سنگک خالی: یا دانشجوی خوابگاهی هستی، یا سرباز! چون انگار غذای درست حسابی گیرت نمیاد...!

همه موارد فوق: آدم خیلی پولداری هستی... کوفتت شه!


هیچکدام: آدم خیلی علاف و بیکاری هستی که می ری طباخی فقط در و دیوار رو نگاه می کنی!



جمعه 28 مرداد 1391برچسب:, :: 22:29 ::  نويسنده : عمومی

تبدیل چربی سفید بدن به قهوه ای/ بررسی امکان درمان چاقی و دیابت نوع 2


محققان دانشگاه کلمبیا به روشی دست یافته اند که براساس آن با تبدیل چربی سفید به چربی قهوه ای، یافتن استراتژیهایی برای درمان چاقی و نوع 2 دیابت تسهیل می‌شود.
به گزارش خبرگزاری مهر،‌ محققان مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا مکانیسمی را شناسایی کرده اند که می تواند به چربی سفیدی که انرژی ذخیره می کند ویژگهای سودمند چربی قهوه ای را بدهند که انرژی می سوزاند.
این نتایج ...



ادامه مطلب ...


جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, :: 23:45 ::  نويسنده : عمومی

رفع خستگی چشم با این ۸ درمان خانگی

کمبود خواب، حساسیت، خستگی چشم، ورم ملتحمه، گریه بیش از حد، خستگی و عدم رسیدن کافی اکسیژن به قرنیه و آلودگی علل این مشکل می باشند که با علائمی مانند احساس سنگینی در چشم، سوزش و قرمزی چشم خود را نشان می دهند.
در اینجا چند مورد درمان خانگی برای رفع خستگی چشم ذکر می کنیم اما از این موضوع غافل نباشید که هر شش ماه باید برای بررسی وضعیت چشمانتان به پزشک مراجعه کنید:

۱. یکی از ساده ترین راهها این است که دو قاشق را داخل فریزر بگذارید.بعد از اینکه سرد شدند آنها را زیر چشمان خود قرار دهید تا پف چشمانتان کم شود.توجه داشته باشید که قاشقها یخ نشوند!

۲. روش موثر دیگر این است که تکه ای از پنبه را به صورت گلوله ای در یک استکان چای بیندازید و بعد از چند ثانیه آنها را روی پلک چشمانتان چند دقیقه ای قرار دهید.

۳. از قرار دادن تکه های خیار بر روی پلک چشم جهت کاهش پف کردگی استفاده کنید.

۴. روش موثر دیگر این است که به طور مرتب چشمان خود را با آب سرد بشویید.این عمل باعث آرامش چشم می شود و هرگونه خستگی را برطرف می کند.

۵. گلوله های پنبه ای را داخل یک فنجان شیر خنک بیندازید و سپس آنها را روی پلک چشم قرار دهید.

۶. در یک فنجان آب، چند قطره روغن اسطوخودوس بریزید و سپس گلوله پنبه را در آن بخیسانید و بعد آن را روی پلک چشمتان بگذارید.

۷. یک توت فرنگی را که در فریزر بوده به مدت چند دقیقه روی پلکتان قرار دهید.برای رفع خستگی بسیار موثر است.

۸. در دو فنجان آب جوشیده، مقدار کمی اسید بوریک بریزید.بعد از سرد شدن از آن برای شستن چشم استفاده نمایید.



جمعه 26 مرداد 1391برچسب:, :: 22:26 ::  نويسنده : عمومی


ضرب‌المثل های بسیار عجیب از کشورهای مختلف

  

“سگ بهترین دوست انسان است”، “روی تمام چیزهایی که داری ریسک نکن”، و “برخیز و مخور غم جهان گذران/ بنشین و دمی ‌به شادمانی گذران/ گر یک نفست ز زندگانی گذرد/ مگذار که جز به شادمانی گذرد”.
ضرب المثل های، گنجینه هایی پنهان هستند- سینه هایی که عقل دوران های مختلف در آنها پنهان شده است و بهترین نوع عقل و دانش در آنها یافت می‌شود. ضرب المثل ها به نحوی ده سال تجربه شخصی و حقایق دنیا را تنها در یک جمله خلاصه کرده و چون حلقه ای زیبا به مخاطب خود ارائه می‌دهند. امّا چه اتفاقی می‌افتد، هنگامی‌که این حقایق با زن ستیزی، بی عفتی، و شوخی های ناخواسته سر و کار داشته باشند؟
حال در اینجا به معرفی نه ضرب المثل عجیب و خنده دار از سراسر جهان می‌پردازیم:

۱. یک سگ از یک زن عاقل تر است؛ هرگز برای ارباب خود پارس نمی‌کند.
از: روسیه
چیزهای زیادی را می‌توانید از این جواهر حکمت آموز یاد بگیرید. برای مثال، فردی ممکن است پس از آنکه همسر خود را با زنی جوان قیاس نمود، این جمله را ...



ادامه مطلب ...


جمعه 25 مرداد 1391برچسب:, :: 9:26 ::  نويسنده : عمومی

نکاتی برای سالم بودن در زندگی روزانه

بیایید از این به بعد یک عهد جدید با خود ببندید و وعده های دروغین به خود ندهید، اهداف تان را نادیده نگیرید و کار امروز را به فردا نیندازید. بهتر است این عهد را با ۹ گزینه مهم در زندگی شروع کنید تا تفاوت بزرگی در زندگی و سلامت خود ایجاد کنید.

۱- فشارخون: ۷۵ تا ۱۱۵


فشارخون بالا یک هشدار جدی برای بدن است که می تواند حداقل یک دهه از زندگی شما را به خطر بیندازد. تحقیقات نشان می دهد فشار خون در اکثر افراد بزرگسال آمریکایی حدود ۸۰ تا ۱۳۰ است و این ارقام ناخوشایند نیست.
هر ماه فشار خون خود را در یک زمان مشخص و در طی روز بسنجید تا از عوارض ناشی از آن در امان باشید.

راههای کنترل فشار خون:


به اندازه کافی و مناسب به ورزش بپردازید.(حداقل ۲ ساعت در هفته) حتی ۱۰ ...



ادامه مطلب ...


جمعه 24 مرداد 1391برچسب:, :: 6:12 ::  نويسنده : عمومی

شوخی های باحال از نوع ایرانی ......طنز

     گرگه: خونه خاله کدوم وره؟
    گوسفندا: از این وره … از اون وره … از این وره … از او وره!
    خب این نشون میده که ما از همون اول تو کار اسکل کردن و خل بازی بودیم!


     مامانم امروز با چشمای اشک آلود اومده طرفم و می گه: پسرم تو رو به جوونیت قسم، تو رو به روح پدر مرحومم قسم، تو رو به شیر خودم قسم، دیگه قاشق تو این ظرفای تفلونِ من نزن!

     سر صبح از خواب بیدار شدم میگم: سلام بابای مهربونم. میگه: سلام گرگ بی طمع ...



ادامه مطلب ...


جمعه 23 مرداد 1391برچسب:, :: 17:9 ::  نويسنده : عمومی

در این بازی ماجرایی و سرگرم کننده خودتان را در نقش یک دزد دریایی تصور کنید که ماموریت دارد به 4 جزیره دور و جادویی برود تا گنجینه های پنهان در آن ها را به دست آورد و لذت یک تجربه ماجراجویی هیجان انگیز و فراموش نشدنی را احساس کند. راه رسیدن به این گنج ها حل کردن پازل ها و معماهایی است که در سر راهتان قرار دارد. با حل هر پازل به مرحله بعدی راه پیدا می کنید و شانس شما برای رسیدن به طلا و جواهرات بیشتر می شود. می توانید در گروه امداد و نجات عضو شوید تا به دیگران برای باز گردان صلح و آرامش به جهان کمک کنید و به راز رهایی و رسیدن به صلح و آرامش جهانی که در جایی میان اقیانوس های وسیع و دریاها پنهان شده دست یابید. شما وظیفه دارید که به عنوان رییس گروه اکتشاف با دوستان خود سوار بر کشتی شده و در اعماق آب ها به جست و جو بپردازید ولی مواظب خطراتی مثل مواد منفجره و موجودات وحشی که در طول راه با آن ها مواجه می شوید باشید.

دانلود از سایت آسان دانلود:dl4.asandownload.com/game/puzzle/gemaica_www.AsanDownload.com.zip




جمعه 22 مرداد 1391برچسب:, :: 18:1 ::  نويسنده : عمومی

پنکه بدون پره اختراع شد!

یک شرکت انگلیسی پنکه بدون پره ای را اختراع کرد که راندمان آن 15 برابر بیشتر از پنکه های عادی است.

پنکه

مهر: شرکت "سر جیمز دیسون" پس از آنکه با موفقیت جارو برقی بدون پاکت را اختراع، طراحی و وارد بازار کرد اکنون اختراع جدیدی با عنوان " Dyson Air Multiplier" را معرفی کرد.
این اختراع جدید در حقیقت نسل آینده پنکه است که بدون پره کار می کند.
این پنکه بدون پره بسیار ایمن بوده، به راحتی تمیز می شود و 15 برابر کارآمدتر از پنکه های کنونی است. مهندسان دیسون پس از چهار سال مطالعه موفق شدند فناوری کاملا نوآورانه و جدید این پنکه را توسعه دهند.
این پنکه بدون پره یک حلقه بزرگ پلاستیکی روی یک پایه است که جریان هوا را به طور مداوم تولید کرده و به این ترتیب هوای تازه و ثابت را در محیط پیرامون خود تضمین می کند.
سر دیسون در این خصوص توضیح داد: "این پنکه به طور اساسی با اولین طرحی که در سال 1886 از پنکه ها ارائه شد متفاوت است. در سال 1886 یک مهندس آمریکایی به نام شایلر ویلر ایده پنکه های پره دار را ارائه کرد."
براساس گزارش گاردین، این محصول جدید 212 یورو قیمت خواهد داشت. این قیمیت تقریبا 10 برابر بیشتر از قیمت پنکه های معمولی است اما به دلیل ویژگیهای منحصر به فردی که دارد می تواند با استقبال خوبی مواجه شود.
Air Multiplier هوا را با کمک موتور کوچکی که روی پایه آن قرار گرفته است هوا را می مکد و آن را 15 برابر سریعتر از پنکه های معمولی آن را بیرون می دهد.
در فضای خالی داخل حلقه نوعی مینی گردباد ایجاد می شود و در هر ثانیه 405 لیتر هوای خنک تولید می کند.
سر جیمز دیسون 65 ساله که مالک شرکت دیسون است پیش از این جاروبرقی بدون پاکت را تولید کرده بود. این جارو برقی که امروز در 50 کشور دنیا به فروش می رسد این مرد انگلیسی را به یک میلیاردر تبدیل کرد.
در شرکت دیسون بیش از 550 مهندس و دانشمند مشغول به کار هستند. از دیگر محصولات موفق این شرکت می توان به دست خشک کن دیسون اشاره کرد که سه سال قبل اختراع شد. این دست خشک کن تنها در مدت 10 ثانیه دستها را خشک می کند.
این دستگاه آب را از روی دستها همانند یک برف پاک کن ماشین پاک می کند. سپس با 80 درصد انرژی کمتر نسبت به دست خشک کن های با هوای گرم، هوا را روی دستها می دمد و آنها را خشک می کند.
 این محصول جدید در حال حاضر در دستشوییهای عمومی، مدارس و بسیاری از ادارات انگلیس استفاده می شود.



جمعه 21 مرداد 1391برچسب:, :: 21:11 ::  نويسنده : عمومی

یک سری پـَـَـ نــه پـَـَــــ

از خونه زنگ زدم فست فود غذا بیارن
طرف میگه بفرستم واستون؟؟؟
میگم پ نه پ آپلود کن
لینکش رو بده دانلود میکنم.

♦♦♦♦♦♦♦پ نه پ جدید و خنده دار♦♦♦♦♦♦♦


    از خواب بیدار شدم بابام اومده میگه بیدار شدی ؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ خوابم خودمو زدم به بیداری !

♦♦♦♦♦♦♦پ نه پ جدید و خنده دار♦♦♦♦♦♦♦


    بهش گفتم چقدر خوشگل شدی ! گفت،چشات خوشگل میبینه گفتم پ نه پ میخواستی گوشام خوشگل ببینه !!

♦♦♦♦♦♦♦پ نه پ جدید و خنده دار♦♦♦♦♦♦♦

    رفتم خونه دیدم ماهی از تنگ افتاده بیرون،داداشم میگه یعنی مرده؟
میگم پـَـَـ نَ پـَـَــ دوگانه سوزش کردم وقتی آب نیست با هوا کار میکنه

♦♦♦♦♦♦♦پ نه پ جدید و خنده دار♦♦♦♦♦♦♦


    دارم سیگار میکشم مامور اومده میگه داری سیگار میکشی؟ میگم پَـــ نَ پَــــ دارم
علامت میدم سرخپوستای قبیله بغلی بفهمن ما اینحائیم. گفت پدر سگ اهل فیسبوکم که هستی سوار شو بریم….
گفتم کلانتری ؟ گفت پَـــ نَ پَــــ بریم قبیله بغلی بگیم آوردیمت، لازم نیست دیگه شما تو زحمت بیوفتین.

♦♦♦♦♦♦♦پ نه پ جدید و خنده دار♦♦♦♦♦♦♦


    لپ تاپم رو بردم نمایندگیش می گم ضربه خورده کار نمیکنه، یارو میگه ضربه فیزیکی؟!!
پـَـَـ نــه پـَـَـــ بی محلی کردم یکم، ضربه روحـــی خورده!!

♦♦♦♦♦♦♦پ نه پ جدید و خنده دار♦♦♦♦♦♦♦


    آخه تو آدمی؟؟؟؟؟ – پَ نه پَ؛ تو آدمی! بخشهایی از مکالمۀ آدم و حوا !

....



ادامه مطلب ...


جمعه 20 مرداد 1391برچسب:, :: 18:12 ::  نويسنده : عمومی

واژه «سانتي مال» از آن دست واژه هايي است كه همگان پيش از آنكه معناي آن را بدانند، از آن استفاده مي كنند و معناي اصطلاحي آن، با معناي واقعي اش ، تفاوت بسيار دارد.
به لحاظ تاريخي، سانتي مانتاليسم، پديده اي متعلق به قرن ۱۸ است. دوراني كه در آن شرايط اجتماعي، گونه اي خاص از روابط بين فردي را به وجود آورده بود كه در آن، محور اصلي روابط، خصوصاً روابط زنان و مردان، مسائل جنسي بود و در نتيجه آن، مضمون بسياري از آثار ادبي عصر و دوران را ، روابطي خارج از چارچوب روابط متعارف تشكيل مي داد.

درچنین فضایی بود که...



ادامه مطلب ...


جمعه 19 مرداد 1391برچسب:, :: 22:14 ::  نويسنده : عمومی

مجموعه ای بی نظیر از زیباترین جملات


♦متخصص کسی است که موضوع ساده یی را چنان پیچیده کند که باورت شود که پیچیدگی موضوع تقصیر توست! – ویلیام کاسل

♦اگر تلفن زنگ نزنه، منم!- جیمی بافه(خواننده ی امریکایی)

♦شاید کره ی زمین جهنم کره یی دیگر باشد!- آلدوس هاکسلی

♦بارزترین دلیل این که موجودات هوشمند در کهکشان زندگی می کنند این است که هرگز نکوشیده اند با ما تماس بگیرند!- بیل واترسن

....



ادامه مطلب ...


جمعه 18 مرداد 1391برچسب:, :: 4:6 ::  نويسنده : عمومی

حس ششم چیست ؟ راه تقویت آن

بعضی‌ فکر می‌کنند حس ششم یک نیروی ماورایی است، بعضی‌ دیگر هم فکر می‌کنند فقط حس ششم دارند. برخی دیگر هم  فکر می‌کنند این حس یک شانس است که بعضی‌ دارند و بعضی‌ ندارند. اما جالب است که گروهی از دانشمندان می‌گویند، این حس را می‌توان یک قدرت واقعی در انسان‌ها دانست که با آزمایش‌در آزمایشگاه‌ها و حتی در اسکن‌های مغزی می‌توان وجود آن را نشان داد. با خواندن این مطلب حتما پدیده‌ای را که گاهی با وجودتان آن را حس کرده‌اید و حتی براساس آن تصمیم گرفته‌اید در خواهید یافت و حتی می‌توانید آن را تقویت کنید.تحقیقات نشان می‌دهد، غریزه ما گاهی زودتر از عقل و منطق شرایط را درک و به زبان بدن ترجمه می‌کند. درواقع گاهی غریزه چیزهایی را که باید بدانیم قبل از آنکه هشیارانه و از طریق مغز آنها را دریابیم به ما انتقال می‌دهد. این روندی است که غریزه ما حالت فیزیکی پیدا می‌کند.

بردن یا باختن را قبل از شروع بازی حدس می زنید...



ادامه مطلب ...


جمعه 17 مرداد 1391برچسب:, :: 23:17 ::  نويسنده : عمومی

گذری بر زندگی صادق هدایت


صادق هدايت در سه شنبه 28 بهمن ماه 1281 در خانه پدري در تهران تولد يافت. پدرش هدايت قلي خان هدايت (اعتضادالملك)‌ فرزند جعفرقلي خان هدايت(نيرالملك) و مادرش خانم عذري- زيورالملك هدايت دختر حسين قلي خان مخبرالدوله دوم بود. پدر و مادر صادق از تبار رضا قلي خان هدايت يكي از معروفترين نويسندگان، شعرا و مورخان قرن سيزدهم ايران ميباشد كه خود از بازماندگان كمال خجندي بوده است. او در سال 1287 وارد دوره ابتدايي در مدرسه علميه تهران شد و پس از اتمام اين دوره تحصيلي در سال 1293 دوره متوسطه را در دبيرستان دارالفنون آغاز كرد. در سال 1295 ناراحتي چشم براي او پيش آمد كه در نتيجه در تحصيل او وقفه اي حاصل شد ولي در سال 1296 تحصيلات خود را در مدرسه سن لويي تهران ادامه داد كه از همين جا با زبان و ادبيات فرانسه آشنايي پيدا كرد....



ادامه مطلب ...


جمعه 16 مرداد 1391برچسب:, :: 15:5 ::  نويسنده : عمومی

داستان عاشقانه‌ی یک شعر

این شعر و تصنیف زیبای اون رو همه ی ما حداقل یک بار خوندیم و شنیدیم

ولی داستان عشق و خیانتی که باعث سروده شدن این شعر شد به گوش کمتر کسی رسیده.

مهرداد اوستا در جوانی عاشق دختری شده و قرار ازدواج می‌گذارند. دختر جوان به دلیل رفت و آمد هایی که به دربار شاه داشته ، پس از مدتی مورد توجه شاه قرار گرفته و شاه به او پیشنهاد ازدواج می‌دهد.
دوستان نزدیک اوستا که از این جریان باخبر می‌شوند، به هر نحوی که اوستا متوجه خیانت نامزدش نشود سعی می‌کنند عقیده ی او را در ادامه ی ارتباط با نامزدش تغییر دهند. ولی اوستا به هیچ وجه حاضر به بر هم زدن نامزدی و قول خود نمی شود . تا اینکه یک روز  مهرداد اوستا به همراه دوستانش ، نامزد خود را در لباسی که هدیه ای از اوستا بوده ، در حال سوار شدن بر خودروی مخصوص دربار می‌بیند…
مهرداد اوستا ماه ها دچار افسردگی شده و تبدیل به انسانی ساکت و کم حرف می‌شود.
بله نامزد اوستا فرح دیبا بود ..
در همان روزها ، نامزد اوستا به یاد عشق دیرین خود افتاده و دچار عذاب وجدان می‌شود. و در نامه ای از مهرداد اوستا می‌خواهد که او را ببخشد. اوستا نیز در پاسخ نامه ی او تنها این شعر را می‌سراید..

وفا نکردی و کردم، خطا ندیدی و دیدم
شکستی و نشکستم، بُریدی و نبریدم

اگر ز خلق ملامت، و گر ز کرده ندامت
کشیدم از تو کشیدم، شنیدم از تو شنیدم

کی ام، شکوفه اشکی که در هوای تو هر شب
ز چشم ناله شکفتم، به روی شکوه دویدم

مرا نصیب غم آمد، به شادی همه عالم
چرا که از همه عالم، محبت تو گزیدم

چو شمع خنده نکردی، مگر به روز سیاهم
چو بخت جلوه نکردی، مگر ز موی سپیدم

بجز وفا و عنایت، نماند در همه عالم
ندامتی که نبردم، ملامتی که ندیدم

نبود از تو گریزی چنین که بار غم دل
ز دست شکوه گرفتم، بدوش ناله کشیدم

جوانی ام به سمند شتاب می شد و از پی
چو گرد در قدم او، دویدم و نرسیدم

به روی بخت ز دیده، ز چهر عمر به گردون
گهی چو اشک نشستم، گهی چو رنگ پریدم

وفا نکردی و کردم، بسر نبردی و بردم
ثبات عهد مرا دیدی ای فروغ امیدم؟


شعری زیبا از مهرداد اوستا

 



جمعه 15 مرداد 1391برچسب:, :: 22:13 ::  نويسنده : عمومی

راه حل دهان‌هايي که خوشبو نيست


كمتر حسي در مواجهه با ديگران به اندازه بوي بد دهان آزاردهنده است. حتي تاثير نامطلوبي كه بوي بد دهان در روابط اجتماعي، كاهش اعتماد به نفس، انزوا و افسردگي يك فرد مي‌گذارد، شايد با هيچ اثر نامطلوب ديگر در روابط اجتماعي قابل مقايسه نباشد.
شايد بتوان بوي بد دهان را چه به صورت حاد و چه مزمن، نوعي بيماري با ريشه‌هاي متفاوت تلقي كرد. چراكه دهان چهارراهي است كه با حفره دهان، بيني، مري و ناي در ارتباط است و بروز مشكلات دهان، دندان، بيماري‌هاي تنفسي و عمومي چون ديابت و نارسايي‌هاي كليوي مي‌تواند در بروز بوي بد دهان نقش داشته باشد.
دكتر ستار جعفري، متخصص بيماري‌هاي گوارشي در گفت‌وگو با جام‌جم مي‌گويد: «برخلاف تصور بسياري از مردم، معده تاثير چنداني در ايجاد بوي بد دهان ندارد، چراكه تنها يك نوع باكتري امكان رشد در معده را دارد كه ارتباطش با بوي بد دهان ثابت نشده است. با اين وجود بروز بوي بد دهان بيشتر به مشكلات دندان، زبان، خشكي دهان و مشكلات ريوي باز مي‌گردد.»


دندان‌هاي پوسيده و لثه‌هاي ملتهب

شايع‌ترين دلايل بوي بد دهان به رعايت‌نكردن بهداشت دهان و دندان مربوط است. علت آن...



ادامه مطلب ...


جمعه 12 مرداد 1391برچسب:, :: 14:38 ::  نويسنده : عمومی

برگزاری دوره‌های آدم فضایی شناسی

دانشگاه ادینبورگ برای پاسخگویی به نیاز علاقه‌مندان به علوم فضا و کائنات، بزودی دوره‌های مجازی جست‌وجو برای حیات فرازمینی را برگزار می‌کند. به گزارش سایت خبری تیک Tik.Ir به نقل از ایسنا، دانشگاه ادینبورگ با پیوستن به کنسرسیوم تحصیلات عالی آمریکا، قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی دوره‌های رایگان و کوتاه مدت علوم فضایی را [...]
چاپ این خبر |
دانشگاه ادینبورگ برای پاسخگویی به نیاز علاقه‌مندان به علوم فضا و کائنات، بزودی دوره‌های مجازی جست‌وجو برای حیات فرازمینی را برگزار می‌کند.
به گزارش سایت خبری تیک Tik.Ir به نقل از ایسنا، دانشگاه ادینبورگ با پیوستن به کنسرسیوم تحصیلات عالی آمریکا، قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی دوره‌های رایگان و کوتاه مدت علوم فضایی را برگزار کند.
دانشجویان علاقه‌مند از سراسر جهان می‌توانند در این دوره‌های آموزشی کوتاه مدت شامل معرفی آستروبیولوژی (اختر زیست شناسی) و تلاش برای یافتن حیات فرازمینی در سیارات دیگر ثبت نام کنند.
چهار ساعت آموزش هفتگی شامل یک ساعت درس، یک ساعت پرسش و پاسخ در کنار تحقیقات انفرادی است و پروفسور «چارلز کاکل» مدیر مرکز آستروبیولوژی انگلیس و مولف کتاب های حوزه علوم فضایی، تدریس این دوره ها را برعهده دارد.
«رنالد لیسک» سخنگوی دانشگاه ادینبورگ هدف از برگزاری این دوره ها را ارتقای سطح دانش عمومی در حوزه علوم فضا، پاسخگویی به پرسش‌هایی نظیر «آیا حیات در دیگر سیارات نیز وجود دارد؟» و پراکندگی احتمالی حیات در کائنات عنوان می‌کند.
پنج دوره دیگر از جمله «برنامه ریزی هوش مصنوعی» از دیگر برنامه های آموزشی رایگان و مجازی دانشگاه ادینبورگ تا پایان سال ۲۰۱۲ میلادی عنوان شده است.



جمعه 11 مرداد 1391برچسب:, :: 20:49 ::  نويسنده : عمومی

یک سیاره قابل سکونت شناسایی شد|


اطلاعات جدید ستاره شناسان از جمله یک ستاره شناس ایرانی وجود یک سیاره فراخورشیدی را به عنوان یک سیاره ای که به صورت بالقوه از شرایط سکونت برخوردار است را تأیید می کند.
ستاره نزدیک این سیاره که با عنوان Gliese 581 شناخته می شوند چهار سیاره دارد. سیاره Gliese 581d پیش از این به عنوان سیاره قابل سکونت احتمالی شناخته می شد اما اکنون سیاره Gliese 581g که دور همین ستاره درحال حرکت است به عنوان سیاره قابل سکونت در نظر گرفته می شود.
Gliese 581g در کنار سیاره های Gliese 667Cc، Kepler-22b ،  HD85512و Gliese 581d در فهرست سیاره های قابل سکونت و سیاره های فراخورشیدی شبیه زمین قرار می گیرد.
سیاره های فراخورشیدی به سیاره هایی گفته می شود که خارج از منظومه شمسی قرار دارند که بسیاری از آنها بزرگتر از سیاره مشتری هستند، با پیشرفت علم دانشمندان سیاره های فراخورشیدی بیشتری که هم اندازه با کره زمین هستند کشف کرده اند.
تردیدها درباره وجود Gliese 581g دو هفته پس از اعلام نتایج تحقیقات درباره سیاره های فراخورشیدی توسط دانشمندان در سپتامبر 2010 شکل گرفت.
دانشمندان از پروژه تحقیقات سیاره ای HARPS و رصدخانه ژنو که تمام چهار سیاره را به دور Gliese 581 کشف کرده بودند نتوانستند به وجود Gliese 581g از اطلاعات خود پی ببرند. تحلیلهای بیشتر توسط دانشمندان از دو سال گذشته به کشف این سیاره فراخورشیدی کمک کرد.
اکنون تحقیقات نشان می دهد که شواهد نویدبخشی برای وجود این سیاره در اختیار دانشمندان قرار دارد. تحلیلهای جدید قدرت فرضیات اولیه که همه این سیاره ها به دور ستاره Gliese 581 می چرخند را تقویت می کرد.
دانشمندان این پروژه اظهار داشتند که این سیگنالهای سیاره Gliese 581g دارای احتمال هشدار نادرست < 4 درصد است و در تطابق با سیاره ای است که جرم کمینه آن 2.2M  (جرم زمین) است که در مدار ستاره حرکت می کند و وجود آب در سطح سیاره ای یک احتمال قابل تشخیص است.
براساس اطلاعات به دست آمده احتمالا سیاره Gliese 581g دارای شعاع 1.5 برابر زمین است و شاید از آن بزرگتر نباشد و نوری که از ستاره مادر خود دریافت می کند به اندازه میزان نوری است که زمین از خورشید دریافت می کند، چرا که مدار این سیاره نزدیک یک سیاره کوتوله درحرکت است. ترکیب این عوامل سیاره Gliese 581g را یک سیاره شبیه زمین معرفی می کند که از شاخصهای متفاوتی برای شباهت به زمین برخوردار است. اگر شاخص را از صفر تا یک درنظر بگیریم این سیاره دارای رقم 0.92 از نظر شباهت به زمین بوده و از Gliese 667Cc، کاندید پیشین که سال گذشته کشف شد شباهت بیشتری به زمین دارد.
این تحقیق با مشارکت استون وگت از رصدخانه UCO/Lick دانشگاه کالیفرنیا، پل بولتر از دپارتمان مغناطیسم زمینی موسسه کارنجی و نادر حقیقی پور از موسسه نجوم و موسسه زیست اختر شناسی ناسا انجام شده و در مجله یادداشت های نجومی (Astronomical Notes) منتشر شده است.

 



جمعه 6 مرداد 1391برچسب:, :: 19:50 ::  نويسنده : عمومی

راز ستونهای خلقت کشف شد! 

راز یکی از مشهورترین تصاویر نجومی که از آن با عنوان ستونهای خلقت یاد می کنند؛ کشف شد.

تلسکوپ فضایی هابل در سال 1995 تصویری از چند ستون به  ارتفاع 4 سال نوری را ثبت کرد که به ستون های خلقت (pillars of creation) مشهور شدند این ستون ها در میان سحابی عقاب (m16) و در فاصله 7 هزار سال نوری از زمین قرار دارند.
این در حالی است که این ستون ها به واسطه یک "انفجار ابر نواختری" که در حدود 6 هزار سال پیش رخ داده است، منفجر و نابود شده اند اما نور حاصل از این انفجار که شکل جدید این سحابی را تشکیل داده طی هزاران سال آینده به زمین نمی رسد.
تاکنون کارشناسان درباره چگونگی شکل‌گیری این ستونها اطمینان کامل نداشتند.
تصاویر جدیدی که از تلسکوپ فضایی اسپیتزر به دست آمده نشان می دهد که این برجهای غباری در نزدیکی یک سحابی بزرگی قرار دارند که در نتیجه انفجار یک ستاره از غبار داغ تشکیل شده است.
نیکولا فلاگی از موسسه فیزیک نجومی اسپاتیال در فرانسه اظهار داشت: تصویری از این ستونها را بیش از یک دهه پیش دیدم و این تصویر الهام بخش من برای ستاره شناس شدن بود. اکنون ما مسئله جدیدی درباره این منطقه کشف کردیم و تصور می کنیم که این منطقه را به خوبی می شناسیم.
ستاره شناسان مدتها است که پیش بینی کرده اند که یک موج انفجار ابرنواختری به معنای پایانی برای این ستونها بوده است.
در این منطقه حدود 20 ستاره یا بیشتر وجود دارد که آماده انفجار هستند و انفجار آنها تنها منوط به زمان است.
تلسکوپ فضایی اسپیتزر نورهای مادون قرمز با طول موج بلند که چشمان ما نمی تواند آنها را ببیند تشخیص می دهد.
این امر به رصدگران اجازه می دهد که غبار و داخل غبار را ببینند که این امر بستگی به طول موج مادون قرمزی دارد که مشاهده می شود.
در نگاه جدید اسپیتزر به سحابی عقاب، این سه ستون به نظر کوچک و شفاف می رسند و درون این سه ستون شکل گیری یک ستاره به چشم می خورد.
در بالای این ستونها یک ابر بزرگ از غبار داغ قرار دارد که رنگ آن قرمز است و ستاره شناسان فکر می کنند که این ابر تحت تأثیر موج انفجار ابرنواختری قرار گرفته است.
براساس اظهارات دکتر آلبرتو نریجا کریسپو به عنوان مشاور مرکز علمی اسپیتزر، چیز دیگری در کنار نور ستاره این غبار را گرم می کند و ما اکنون با تلسکوپ اسپیتزر اطلاعاتی را که نیاز داشتیم در اختیار داریم.

 



جمعه 10 مرداد 1391برچسب:, :: 12:43 ::  نويسنده : عمومی

مفاهیم: داروی تشدیدکننده کارکرد عضلانی چیست؟



سلامت > عمومی  - همشهری آنلاین:
"داروهای تشدیدکننده کارکرد" (PEDs) موادی هستند که برای تقویت کارکرد عضلانی در ورزش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از این داروها در ورزش را "دوپینگ" می‌گویند.
گرچه این اصطلاح معمولا برای اشاره به استروئیدهای آنابولیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما سازمان‌ جهانی ضددوپینگ (WADA) این اصطلاح را به معنای گسترده‌تری به کار می‌برد.

این اصطلاح  برای اشاره به این گروه‌های گوناگون دارویی به کار می‌رود:

1)داروهای افزاینده توده لخم بدنی: این داروها برای تقویت رشد عضلات و توده لخم بدنی به کار می‌روند، و گاهی میزان چربی بدن را هم کاهش می‌دهند. این گروه داروها شامل استروئیدهای آنابولیک، زنوآندروژن‌ها، آگونیست‌های گیرنده بتا- 2، تنظیم‌کننده‌های انتخابی گیرنده آندروژن(SARMs) ، هورمون‌های گوناگون انسانی و مهمتر از همه هورمون رشد انسانی، و مت‌آمفتامین است.

2) داروهای محرک: این داروها با افزایش تمرکز، انرژی و حالت تهاجمی ورزشکاران باعث تحریک بدن و ذهن آنان برای کارکرد در حد مطلوب است.

3) داروهای ضددرد: این داروها درد ورزشکاران را از برطرف می‌کند، و به این ترتیب آنان می‌تواند فراتر از حد معمول آستانه دردشان به رقابت و کارکردشان ادامه دهند. این داروها ممکن است از داروهای مسکن بدون نیاز به نسخه مانند ایپوبروفن(داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی) تا داروهای قوی ضددرد مخدر متفاوت باشند.

4) داروهای آرامبخش: این داروها گاهی بوسیله ورزشکاران در ورزش‌هایی مانند تیرانداز با تیر و کمان که نیاز به ثابت نگهداشتن دست‌ها و هدفگیری دقیق دارند، و نیز برای غلبه بر عصبی بودن یا تشویش بوسیله ورزشکاران به کار می‌روند. از نمونه‌های این داروها می‌توان به الکل، والیوم، پروپرانولول، و ماری‌جوانا اشاره کرد.

5) داروهای ادرارآور: این داروها آب بدن را دفع می‌کنند. این داروها اغلب بوسیله ورزشکارانی مانند کشتی‌گیران که نیاز به رسیدن به حد وزنی تعیین شده دارند، به کار می‌روند. بسیاری از داروهای محرک به طور ثانوی ادرارآور هم هستند.

6) داروهای پوشاننده: این داروها برای جلوگیری از کشف سایر گروه‌های دارویی در آزمایش دوپینگ به کار می‌روند. این داروها با همان سرعتی که روش‌های آزمایش پشرفت می‌کنند، تحول پیدا می‌کنند. نمونه مشهور در این مورد اپی‌تستوسترون است که اثر تقویت‌کننده کارکرد ندارد، اما در افرادی که تستوسترون مصرف کرده‌اند، نسبت تستوسترون/اپی‌تستوسترون (معیاری که در آزمایش دوپینگ استفاده می‌شود) را به حالت عادی بازمی‌گرداند، و در نتیجه مصرف تستوسترون بوسیله ورزشکار کشف نمی‌شود.

© منبع خبر : همشهری آنلاین



جمعه 9 مرداد 1391برچسب:, :: 21:44 ::  نويسنده : عمومی

50 مزیت خنده دار مرد بودن !!


این مقاله فقط جنبه شوخی و سرگرمی دارد و قصد توهین ندارد

1-اسم هر جک و جونوری رو روی شما نمیگذارند از قبیل آهو ،غزال ، پروانه ، شاپرک و موارد دیگر که اینجا جاش نیست.
2-در عروسی میتونید لباسی رو که بارها به تن کردید رو دوباره بپوشید
3-میتونید هر صد سال یه بار هم موهاتون رو شونه نکنید و بعد بگید مد روزه

...



ادامه مطلب ...


جمعه 8 مرداد 1391برچسب:, :: 2:24 ::  نويسنده : عمومی

هفت کلید برای داشتن شخصیت مثبت    


برایان تریسی حدود دو ماه پیش کتاب جنجالی جدیدی به‌نام «قورباغه را ببوس!» عرضه کرد. این کتاب سال 2012 که توسط برایان و دخترش کریستینا نوشته شده، درباره روش‌های کنار گذاشتن احساسات منفی و داشتن شخصیتی شاد و باانگیزه صحبت می‌کند. در این کتاب به 12 روش خارق‌العاده برای تبدیل شرایط ناخوشایند به شرایط مثبت و مفید صحبت شده است. در اینجابه برخی نکات مثبت آن اشاره می کنیم.
رژیم جسمانی، نقش به‌سزایی در میزان سلامت و انرژی شما دارد. با خوردن خوراکی‌های متنوع تازه، سالم و باکیفیت و اجتناب از خوراکی‌های مضر، انرژی بیشتری خواهید داشت، مقاومت عمومی بدنتان در برابر بیماری‌ها افزایش می‌یابد، بهتر می‌خوابید و احساس سلامتی و شادمانی بیشتر می‌کنید.
همینطور رژیم ذهنی، تعیین‌کننده شخصیت، منش و تقریبا تمام اتفاقات زندگی‌تان است. اگر ذهن را با دیدگاه‌ها، اطلاعات، کتاب‌ها، گفتگوها، برنامه‌های شنیداری و اندیشه‌های مثبت تغذیه کنید، شخصیت مثبت‌تر و موثرتری را پرورش خواهید داد. تاثیر‌گذار‌ی و استدلال شما بهبود می‌یابد و اعتمادبه‌نفس و خودباوری بالاتری خواهید داشت.
افرادی که با کامپیوتر سروکار دارند، اصطلاح «ورودی بی‌ارزش خروجی بی‌ارزش تولید می‌کند» را استفاده می‌کنند. عکس این موضوع نیز صدق می‌کند، «ورودی خوب، خروجی خوب ایجاد می‌کند.»
وقتی صریح و شفاف تصمیم می‌گیرید که بر ذهن‌ کاملا مسلط شوید، تفکرات و احساسات منفی و محدودکننده را دور بریزید و شخصی کاملا مثبت‌اندیش شوید، اینجاست که می‌توانید شخصیت‌ خود را متحول کنید.

بهترین فرد ممکن باشید

تناسب ذهنی همانند تناسب اندام است. با آموزش و تمرین می‌توانید خودباوری و نگرش ذهنی مثبت بسیار بالایی را در خود پرورش دهید. برای این‌که شخصی کاملا مثبت‌اندیش شوید هفت کلید وجود دارد:



ادامه مطلب ...


جمعه 7 مرداد 1391برچسب:, :: 23:58 ::  نويسنده : عمومی

نکته بسیار مهم در مورد استفاده از کولر ماشین

لطفا" بلافاصله بعد از وارد شدن به داخل خودرو سیستم تهویه هوا را روشن نکنید.
پس از وارد شدن به داخل خودرو، پنجره های خودرو را پایین کشیده و صبر کنید تا هوای داخل خودرو عوض شود، بعد از چند دقیقه می توانید سیستم تهویه مطبوع خودرو را روشن نمایید.

آِیامی دانید دلیل انجام این کار چیست؟

بر اساس تحقیقات صورت گرفته ، داشبورد ، صندلی و سیستم تهویه هوای خودرو از خود گازبنزن ساطع می کنند که یک گازبسیار سمی و سرطانزاست( حتماًبارها بویی شبیه پلاستیک گرم شده را در خودرویتان احساس کرده اید ،این همان بوی گاز سرطانزای بنزن است.) علاوه بر سرطانزایی ، گاز بنزن به استخوان ها آسیب رسانده ( مسمومیت استخوان ها) و نیز باعث ابتلا به آنومیا (نوعی از سرطان خون مربوط به گلوبولهای قرمز خون) و کاهش سطح گلوبولهای سفید بدن می گردد.همچنین تماس طولانی مدت با این گاز سمی باعث ابتلا به لوکمیا (نوع دیگری از سرطان خون مربوط به گلوبولهای سفید خون) و در مواردی همزمان با افزایش ریسک ابتلا به سرطان باعث سقط جنین در خانمها نیز می گردد.

جالب است بدانید:

میزان سطح قابل قبول بنزن در هوای آزاد حدود 50 میلی گرم در هر فوت مربع می باشد،در حالیکه میزان بنزن موجود در داخل یک خودروی پارک شده با پنجره های بسته بین 200تا 400 میلی گرم می باشد.حال اگر این خودرو در فضای باز و زیر نور خورشید در دمای بالای 60 درجه فارنهایت پارک شده باشد سطح بنزن موجود در فضای داخل ان بین 2000 تا 4000 میلی گرم بالا می رود که 40 برابر بیشتر از سطح قابل قبول ان می باشد.
افرادیکه سوار خودرویی با پنجره های بسته می شوند بطور اجتناب ناپذیری در معرض تنفس پی در پی و بیش از اندازه این گاز مهلک و سمی قرار می گیرند.

علاوه بر موارد ذکر شده بالا بنزن گازیست که :

کلیه ها و کبد را تحت تاثیر قرار داده و از همه خطرناکتر اینکه بدن انسان به سختی می تواند این ماده سمی و خطرناک را دفع نماید.
((پس دوستان عزیز قبل از سوار شدن داخل خودرو، پنجره ها و درب خودرویتان را باز نمایید و بگذارید هوای سمی و زهرآلود انباشته شده داخل اطاق خودرو خارج گردد، به عبارت دیگر این ماده سمی را از فضای خودروی خود بیرون برانید.))


یک ضرب المثل چینی :

وقتی شخصی موضوع ارزشمندی را که به نفع شماست با شما در میان گذاشت شما نیزاخلاقا" وظیفه دارید آن مطلب را به دیگران انتقال دهید

ارسال از دوست خوبمون محمدرضا



جمعه 4 مرداد 1391برچسب:, :: 14:33 ::  نويسنده : عمومی

یک روش معجزه آسا و سریع برای سفید کردن دندانها

راه حلی خانگی برای سفید کردن دندانها. پول خود را صرف خرید بسته های گران سفید کننده دندان نکنید! همان نتیجه را بطور رایگان بدست آورید!
توجه: همانند سایر درمانهای خانگی، پیش از استفاده از آنها باید با پزشک خود مشورت کنید.

چگونه بدون هزینه دندانهایی سفیدتر داشته باشیم؟

پولی که با دست خود بسختی بدست آورده اید را صرف خرید سفید کننده های گوناگون از داروخانه نکنید! میتوانید بصورت کاملاً رایگان همان نتایج را در خانه حاصل نمایید! پول خود در کلینیکهای گرانقیمت برای سفید کردن دندانهایتان خرج نکنید! می توانید با موادی که احتمالاً هم اکنون در جعبه داروها و کابینت آشپزخانه تان موجود است اقدام به سفید کردن دندانهایتان نمایید. خودتان را با ژلهای مخصوصی که مجبورید روی دندانهایتان نگه دارید اذیت نکنید. از خرید دهان شویه های مربوط به افراد سیگاری صرفه نظر کنید! شما به همه آنچه که برای درخشان و سفید کردن دندانهایتان نیاز دارید هم اینک در خانه دسترسی دارید. به یاد داشته باشید که این دستورالعمل ساده و کارا میباشد.

مواد مورد نیاز

همه آنچه که برای سفید کردن دندانهایتان نیاز دارید محصولات خانگی ساده ای هستند که بسادگی یافت میشوند. ابتدا به آشپزخانه رفته و درب کابینت را باز کنید؟ آیا جوش شیرین دارید؟ احتمالاً بله! تقریبا دو قاشق چای خوری از آن را در فنجان ریخته و به سمت جعبه دارو حرکت کنید. درب آن را باز کنید. آیا هیدروژن پروکساید (آب اکسیژنه) 5% درون آن یافت می شود؟ احتمالاً این ضد عفونی کننده محبوب خانگی را هم در اختیار دارید!

روش تهیه خمیر مخصوص

دو یا سه (بیشتر یا کمتر) قاشق چای خوری از هیدروژن پروکساید (آب اکسیژنه 5%) را با جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیر ایجاد شود. اگر خمیر کاملاً شکل نگرفت مقدار جوش شیرین و هیدروژن پروکساید را کم و زیاد کنید تا بصورت کامل شکل بگیرد و مانند خمیر دندان شود. اگر مایل بودید میتوانید مقداری چاشنی نعنا و یا اندکی خمیر دندان به آن اضافه کنید.

روش استعمال خمیر سفید کننده

دندانهای خود را با خمیر مسواک کنید و اجازه دهید حداقل تا 2 دقیقه روی دندانهایتان باقی بماند. خمیر را قورت ندهید! چون حتماً مزه اش را دوست نخواهید داشت. میتوانید از نکات بالا برای بهتر شدن مزه خمیر استفاده کنید.

پس از استعمال خمیر

بعد از مصرف خمیر با خمیر دندان معمولی اقدام به مسواک کردن نمایید تا مزه دهانتان تغییر کرده و هیدروژن پروکساید باقی مانده شسته شود. از اینکه چقدر دندانهایتان سفید و درخشان شده اند شگفت زده خواهید شد! بسیاری از افراد سیگاری و قهوه خور از این روش استفاده میکنند.
اگر دچار مشکل دندان و دهان بودید: اگر مبتلا به تبخال، آفت، پوسیدگی دندان، تورم لثه و دیگر بیماریهای دندان و دهان بودید حتماً پیش از بکارگیری این خمیر با پزشک خود مشورت کنید.

میزان استعمال خمیر سفید کننده

- این درمان خانگی را میتوانید بصورت هفتگی، ماهانه و یا هرگاه نیاز به داشتن دندانهایی سفید تر و درخشانتر داشتید، تکرار کنید.
- از این خمیر نباید بیشتر از یک بار در هفته استفاده کنید

لیست مواد مورد نیاز:

- 3 قاشوق چای خوری هیدروژن پروکساید 5% (این مقدار ممکن است کمی کمتر یا بیشتر باشد).
- 2 قاشق چای خوری جوش شیرین (این مقدار ممکن است کمی کمتر یا بیشتر باشد).
- موارد اختیاری ( مقداری چاشنی نعنا یا خمیر دندان معمولی ).


امیدواریم این مقاله لبخند زیبایی بر صورت شما بنشاند!



جمعه 3 مرداد 1391برچسب:, :: 21:23 ::  نويسنده : عمومی

سنگاپور : برنج را خنثي كن
نرخ چاقي: 8/1 درصد
اميد به زندگي: 82 سال
احتمالا تعجب مي‌كنيد سنگاپوري‌ها كه طي روز به مقدار نسبتا زياد برنج سفيد مي‌خورند يكي از سالم‌ترين رژيم‌هاي غذايي را در بين كشورهاي جهان دارند. براساس گفته‌هاي دكتر شارل بلاژيانيچ، پزشك متخصص تغذيه دانشگاه ليون، كربوهيدرات‌هاي فراوان برنج با مواد غذايي مفيد موجود در سبزي‌ها‌ي تازه و ماهي- كه آن‌ها هم در رژيم غذايي سنگاپوري‌ها جاي ثابتي دارند- خنثي مي‌شود. گوشت قرمز چندان در رژيم غذايي سنگاپوري‌ها جايي ندارد. در مورد شيريني‌ها هم، آن‌ها فقط ميوه‌هاي شيرين، مثل انبه، مصرف مي‌كنند.

ژاپن : سير نشده از سر سفره بلند شو
نرخ چاقي: 5/1 درصد
اميد به زندگي: 82 سال
بوريس پاسترناك نويسنده مشهور (خالق كتاب دكتر ژيواگو) سال‌ها قبل رژيم غذايي ژاپني‌ها را ستايش كرده بود. او در نوشته‌اي اشاره كرده كه رژيم غذايي ژاپني‌ها غني از سبزي‌هاي خانواده كلم است (گل كلم، كلم بروكلي، كلم قرمز، بوك چوي و...) و اين باعث مي‌شود كه رژيم غذايي آن‌ها غني از سبزي‌هاي تازه و مفيد باشد. در ضمن منبع اصلي پروتئين در غذاهاي ژاپني، يعني گوشت ماهي و سويا، جزو خانواده‌ دوستداران قلب ارزيابي مي‌شود. جدا از اين دو ويژگي،‌ رژيم غذايي ژاپني‌ها غني از كربوهيدرات‌هاي كمپلكس است كه در نودل‌هاي ژاپني‌ به طور فراوان وجود دارد. آخرين نكته هم اين‌كه بسياري از ژاپني‌ها از شيوه كم غذا خوردن پيروي مي‌كنند. در واقع اين يك سنت شده كه  آن‌هازماني كه احساس مي‌كنند 80 درصد معده آن‌ها پر شده است دست از غذا خوردن مي‌كشند.

چین : بخارپز بهتر است
نرخ چاقي: 8/1 درصد
اميد به زندگي: 73 سال
در تمام جهان رستوران‌هايي هست كه غذاهاي چيني سرو مي‌كنند اما اين غذاها با غذاي چيني واقعي بسيار فرق مي‌كند. دكتر چن ژوهي، پزشك سازمان جهاني غذا مي‌گويد: شيوه غذا خوردن چيني‌ها يكي از سالم‌ترين رژيم‌هاي غذايي جهان را شكل داده است. به گفته ژوهي، براساس سنت دو سوم غذاي چيني‌ها را سبزي‌ها، ميوه‌ها، حبوبات و غلات تشكيل مي‌دهد.به گفته ژوهي كلم و بوك چوي، سبزي‌هاي داراي ريشه خوراكي مثل ترب، سير و پياز و نيز زنجبيل در رژيم غذايي چيني‌ها جاي ثابتي دارند كه باعث سلامت غذايي آن‌ها مي‌شود. اگرچه چيني‌ها هميشه غذاهاي خود، حتي سبزي‌ها را  مي‌پزند اما شيوه پخت آن‌ها بيشتر بخارپز است و حتي گوشت را هم به اين شيوه مي‌پزند.
شيوه غذا خوردن چيني‌ها يكي از سالم‌ترين رژيم‌هاي غذاي جهان را شكل داده است. براساس سنت دو سوم غذاي چيني‌ها را سبزي‌ها، ميوه‌ها، حبوبات و غلات تشكيل مي‌دهد

سوئد : جبران نداده ‌هاي طبيعت
نرخ چاقي: 11 درصد
اميد به زندگي: 81 سال
اين كشور شمال اروپايي اگرچه به دليل شرايط جوي چندان محصولات ميوه و سبزي‌ نداشته و اين محصولات در سنت غذايي آن‌ها جاي چنداني ندارد اما نكته‌اي كه در رژيم غذايي سوئدي‌ها شاخص است اين است كه در سفره آن‌ها لبنيات، نان سياه، خانواده بري‌ها و ماهي جاي ثابتي دارد. كلسيم فراوان لبنيات به بدن كمك مي‌كند كه چربي‌ها را بسوزاند، نان سياه و نان جو آكنده از فيبر هستند، خانواده بري‌ها (توت‌فرنگي، بلوبري و...) هم غني از آنتي‌اكسيدان‌ هستند و ماهي‌هاي سالمون و آزاد هم دوستدار قلب محسوب مي‌شوند. در ضمن سوئدي‌ها ملتي هستند كه بسيار به ورزش علاقه دارند و تقريبا تمامي آنها در رشته‌هاي ورزشي زمستاني كالري‌هاي زيادي مي‌سوزانند.

فرانسه : پارادوكس فرانسوي
نرخ چاقي: 6/6 درصد
اميد به زندگي: 81 سال
فرانسوي‌ها عاشق مواد‌غذايي هستند اما سعي مي‌كنند زياده‌روي نكنند.  فرانسوي‌ها اهل فست‌فود يا خوردن ميان وعده‌هاي پركالري نيستند، در ضمن آن‌ها هميشه جاي ثابتي براي سبزي‌ها در بشقاب‌هاي خود درنظر مي‌گيرند
بسياري از مردم با واژه «پارادوكس فرانسوي» آشنا هستند، موضوع از اين قرار است كه فرانسوي‌ها به‌عنوان يكي از شكم‌چران‌ترين ملت‌هاي جهان شناخته مي‌شوند و اين تناقض از آنجا مي‌آيد كه آنها عاشق غذاهاي پركالري مثل پنير، شكلات و شيريني هستند اما با وجود خوردن اين همه مواد‌غذايي چاق‌كننده چاق نمي‌شوند. دكتر ژان‌پي‌ير باكينول، در توضيح اين مسئله مي‌گويد: «آنها عاشق مواد‌غذايي هستند اما سعي مي‌كنند زياده‌روي نكنند.  فرانسوي‌ها اهل فست‌فود يا خوردن ميان وعده‌هاي پركالري نيستند، در ضمن آن‌ها هميشه جاي ثابتي براي سبزي‌ها در بشقاب‌هاي خود درنظر مي‌گيرند. حتي اگر غذاي اصلي (main coures) غذايي گوشتي باشد حجم دورچين‌ها ـ كه همگي سبزي  هستند ـ از غذاي اصلي بيشتر است.  در ضمن آنها در پختن گوشت از شيوه‌‌ برشته، كباب‌ و بخارپز‌كردن استفاده مي‌كنند كه كمتر از سرخ‌كردن مضر است.


ایتالیا : پاستا بخور اما نه زياد
نرخ چاقي: 13 درصد
اميد به زندگي: 80 سال
مثل رستوران‌هاي چيني رستوران‌هاي ايتاليايي هم در سراسر جهان شعبه دارند اما غذاهاي سنتي ايتاليايي و رژيم غذايي معمول مردم اين كشور ربطي به بشقاب‌هاي پر از گوشت و سس‌هاي مختلف پاستا كه در اين رستوران‌ها سرو مي‌شود، ندارد. رژيم غذايي سنتي ايتاليايي‌ها غني از حبوبات و سبزيجات است.
پاستا در ايتاليا بسيار محبوب است اما دكتر گانزامورو از دانشگاه ميلان مي‌گويد كه برخلاف تصور مردم ساير كشورها، حجم پاستايي كه ايتاليايي‌ها در يك وعده غذايي مي‌خورند كم است و معمولا حجم اصلي بشقاب را سبزي‌ها و زيتون پر مي‌كند. همچنين ايتاليايي‌ها با روغن زيتون ـ يعني روغني كه براي قلب خوب است ـ پخت و پز مي‌كنند، شيوه پخت و پز آن هم بيشتر گريل‌كردن، بخارپز و آب‌پز‌كردن است تا سرخ‌كردن.

اسپانیا : مديترانه‌اي اصلاح شده
نرخ چاقي: 16 درصد
اميد به زندگي: 80 سال
بسياري از مردم جهان اسپانيايي‌ها را با تصوير مردمي در حال خوردن گاوهاي كباب‌شده روي آتش به ياد مي‌آورند و برهمين اساس فكر نمي‌كنند كه رژيم غذايي آنها سالم باشد. اما دكتر باكينول در مورد مردم اين كشور جنوب اروپا مي‌گويد: بايد اسپانيايي‌ها و سنت‌ غذايي آنها را ستايش كرد، رژيم غذايي‌ آنها به نوعي رژيم غذايي مديترانه‌اي غني از فيبر و كم‌چربي است. آنها با روغن زيتون آشپزي مي‌كنند و ميزان سبزي‌ها و حبوبات در غذاي آن‌ها بالاست البته اسپانيايي‌ها ماهي و ميگو هم به فراواني مي‌خورند. بادام زميني محلي و ميوه‌هاي محلي هم در غذاي آنها جاي ثابتي دارد. در ضمن اسپانيايي‌ها به ندرت «گوشت را سرخ مي‌كنند.»

کره جنوبی : نيم‌كيلو گوشت قرمز در ماه
نرخ چاقي: 10 درصد
اميد به زندگي: 79 سال
دكتر بلاژيانيچ مي‌گويد: مردم كره جنوبي را مي‌توان جزو سالم‌ترين مردم جهان دانست. او معتقد است كه بين عادات غذايي اين مردم و آنچه مي‌خورند و سلامت آنها ارتباط وجود دارد. او مي‌گويد: «مردم كره‌جنوبي عموما رژيم غذايي كم چربي‌ دارند كه شامل توفو، ماهي، نودل و سبزي‌ها خاص غني از مواد مغذي و سالم به نام كيميچي است. اگر چه گوشت باربكيو شده يكي از غذاهاي مورد علاقه كره‌اي‌هاست اما ميزان استفاده از آن زياد نيست. اين پزشك مي‌افزايد: مردم كره‌جنوبي به‌طور متوسط سالي بين 7 تا 8 كيلوگرم گوشت قرمز مي‌خورند اما مردم آمريكا سالانه حدود 30 كيلوگرم گوشت قرمز مصرف مي‌كنند.

یونان : چاق‌‌هاي سالم
نرخ چاقي: 25 درصد
 اميد به زندگي: 80 سال
دكتر پاستوس لازياريداس، متخصص تغذيه در آتن مي‌گويد: «مردم فعلي يونان مثل اجداد خود لاغر نيستند. در واقع مدرن‌شدن باعث شده شمار افراد چاق و داراي اضافه‌وزن دراين كشور بالا برود. متاسفانه در حال حاضر حدود 60 درصد مردم يونان داراي اضافه‌وزن هستند. اما رژيم غذايي سنتي و آنچه به‌طور معمول خوراك اجداد ما بوده به‌عنوان يكي از الگوهاي رژيم غذايي سالم‌ در سراسر جهان شناخته شده است. اين رژيم شامل چربي‌هاي اشباع‌نشده، حبوبات كامل، سبزي‌ها و ميوه‌هاي تازه و ماهي است. در اين رژيم غذايي گوشت قرمز به‌طور محدود مصرف مي‌شود. به‌طور معمول در غذاي مردم ما ماهي ساردين غني از امگا3، نان جو غني از فيبر و سبزي‌هايي نظير بادنجان و فلفل جاي دارد.»



جمعه 2 مرداد 1391برچسب:, :: 21:21 ::  نويسنده : عمومی

روان شناسی تغذیه شما

شما چه نوع غذاهایی را بیشتر دوست دارید؟ غذاهای گوشتی؟ غذاهای نشاسته‌ای؟ سبزیجات یا میوه‌ها؟ ..


تو را از غذا خوردنت می شناسم!
آیا می‌دانید دوست‌داشتن هر یک از گروه‌های غذایی می‌تواند به نوعی نشان‌دهنده روحیه و خلق‌وخوی شما باشد؟ اگر دوست دارید تا بیشتر با روحیه دوستداران محصولات غذایی مختلف آشنا شوید بد نیست نگاهی به این مقاله جالب بیندازید...

دوستداران سبزی‌ها؛ ماجراجو و ورزشکار

• خلق‌وخو: کسانی که تمایل زیادی به مصرف سبزیجات دارند یا به‌طور کلی گیاه‌خوار هستند، معمولا افراد پرخوری نیستند و خیلی خودشان را در قید و بند تهیه غذا قرار نمی‌دهند. این افراد بسیار ماجراجو‌ا هستند و بیشتر از اینکه در تکاپوی درست‌کردن غذا باشند، دوست دارند طعم‌های جدید را تجربه کنند. آنها افرادی ورزشکار و سالم هستند که همیشه در حال پیداکردن گیاهان جدید خوراکی در عطاری‌ها یا حتی در طبیعت هستند.
• عادت‌ها: گیاه‌خواران از خوردن جوشانده‌های گیاهی بعد از غذا یا چکاندن آبلیمو و آبغوره روی غذایشان لذت می‌برند که این عادت خوب می‌تواند در حفظ سلامت و نشاط آنها بسیار موثر باشد.

• پیشنهاد: این افراد می‌توانند از قارچ، حبوبات، سویا، تخم‌مرغ و لبنیات برای دریافت پروتئین بیشتر و بهتر در رژیم غذایی‌شان کمک بگیرند. مصرف هفته‌ای یک یا دو بار از غذاهای دریایی هم می‌تواند از کمبود ویتامین B12 در آنها پیشگیری کند. خوردن گردو هم باعث جذب امگا3 خواهد شد.


دوستداران میوه‌ها؛ تنوع‌طلب و سالم

• خلق‌وخو: معمولا کسانی که بیش از هر گروه غذایی به میوه‌ها علاقه دارند، ذائقه‌شان شیرین است، مهربان هستند به سلامت خود اهمیت زیادی می‌دهند و مدام در فکر ایجاد تنوع در برنامه‌های غذایی و حتی برنامه‌های کاری روزانه‌شان هستند. طرفداران میوه دوست دارند با ایجاد طعم‌های جدید، متنوع و فوق‌العاده جذاب، نظر و تحسین اطرافیان را نسبت به خود جلب کنند و البته در این راه، موفق هم هستند.
• عادت‌ها: این افراد معمولا در خوردن میوه افراط می‌کنند و به گمان آنها، میوه جزو خوراکی‌های پرخاصیتی است که هرچه بیشتر بخورند، برای سلامتشان مفیدتر است اما محققان دانشگاه هاروارد در حالی مصرف 5 تا 9 وعده از میوه‌ها و سبزی‌ها را در طول روز مجاز دانسته‌اند که مصرف‌کنندگان آنها حواسشان به کالری این گروه از مواد غذایی باشد. به هر حال، میوه هم قند و کالری دارد و مصرف زیاد آن می‌تواند باعث ابتلا به چاقی و اضافه وزن شود. راستی یکی دیگر از عادت‌های افرادی که عاشق میوه هستند، این است که از میوه‌ها به عنوان میان‌وعده یا دسر استفاده می‌کنند که البته این یک عادت خوب است.
• پیشنهاد: اگر خیلی به خوردن میوه‌ها علاقه دارید، می‌توانید آنها را پوست بکنید و در سالاد یا ماستتان، خردشان کنید و ارزش تغذیه‌ای ماست و سالادی که همراه غذا می‌خورید را بالا ببرید. خردکردن میوه‌های فصل و پوشاندن آنها با کمی عسل هم می‌تواند یک صبحانه فوری و مغذی برای شما و فرزندانتان را فراهم کند.

دوستداران گوشت‌ها؛ جاه‌طلب و کوشا
• خلق‌وخو: معمولا بیشتر افرادی که علاقه فراوانی به مصرف انواع گوشت‌ها دارند، جاه‌طلب و در پی کسب بهترین‌ها در زندگی‌شان هستند. غذاهای گوشتی جزو غذاهای گران‌قیمت هستند و کسانی که ذائقه خود را با آنها وفق می‌دهند، دوست دارند که همیشه در حال تلاش برای کسب بالاترین مقام و موقعیت‌ها در زندگی‌شان باشند. طرفداران گوشت، انسان‌‌های کوشایی هستند که تن به خوردن هر غذایی نمی‌دهند و معمولا طعم سبزی‌ها به خصوص سبزی‌های آبپز یا بخارپز را دوست ندارند.
• عادت‌ها: دوستداران غذاهای گوشتی‌ به انواع خوراکی‌های سرخ‌شده و فرآورده‌های گوشتی مانند سوسیس، کالباس یا همبرگر هم علاقه دارند. آنها ترجیح می‌دهند که غذای خود را همراه با سس یا چاشنی‌های چرب بخورند. این افراد علاقه چندانی به خوردن نان یا برنج زیاد با غذاهایشان از خود نشان نمی‌دهند، چون دوست دارند که طعم گوشت را بیشتر از مواد نشاسته‌ای حس کنند. معمولا کسانی که خوردن گوشت را به سایر خوراکی‌ها ترجیح می‌دهند، کمتر به مصرف گوشت‌هایی که بیش از اندازه طعم‌دار شده‌اند، تمایل دارند.
• پیشنهاد: خیلی از افرادی که بیش از اندازه گوشت (به?خصوص گوشت قرمز) می‌خورند به بیماری‌هایی مانند نقرس به دلیل بالارفتن اسیداوریک خونشان مبتلا می‌شوند. بنابراین بهتر است این افراد، مصرف گوشت‌ها را به 4 بار در هفته محدود کنند. بهتر است آنها، گوشت‌های سفید و خوراک‌های دریایی را بیشتر از گوشت‌های قرمز در برنامه‌ غذایی‌شان بگنجانند. مصرف سبزی‌‌خوردن و سالاد سبزیجاتی که با آبلیمو،‌ آبغوره و آب نارنج، طعم‌دار شده‌اند هم به طرفداران غذاهای گوشتی توصیه می‌شود. بد نیست دوستداران گوشت قرمز برای پیشگیری از بالارفتن اسیداوریک خونشان از پودر سماق تازه برای طعم‌دارکردن غذایشان کمک بگیرند. مخلوط‌کردن سویا با گوشت قرمز چرخ‌کرده هم می‌تواند کمی پروتئین گیاهی به رژیم روزانه‌تان اضافه کند و ارزش تغذیه‌ای آن را بالاتر ببرد.
 
طرفداران غذاهای نشاسته‌ای؛ تنبل و پرخور

• خلق‌وخو: افرادی که به غذاهای نشاسته‌ای مانند نان، سیب‌زمینی، برنج و ماکارونی علاقه زیادی دارند، معمولا افرادی خوش‌خوراک، تنبل، پرخور و خوش‌اخلاق هستند. آنها هرچقدر هم که سیر باشند، دست رد به سینه بشقاب پر از پلو و خورش شما یا ظرف سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌تان نمی‌زنند. آنها همیشه دقیقه نودی کار می‌کنند و مصداق بارز ضرب‌المثل «تنبل نرو به سایه» هستند! بیشتر طرفداران غذاهای نشاسته‌ای، اضافه وزن و چاقی شکمی دارند و همیشه هم اضافه وزن و چاقی خود را انکار می‌کنند.
• عادت‌ها: دوستداران غذاهای نشاسته‌ای، خوردن یک بشقاب سالاد ماکارونی یا سالادالویه را به عنوان پیش‌غذا و یک ظرف سیب‌زمینی سرخ‌کرده را به عنوان دسر به جای سوپ یا میوه ترجیح می‌دهند. آنها برنج و ماکارونی را با نان می‌خورند و به مصرف غذا و ته‌دیگ‌های چرب هم علاقه زیادی دارند. سیب‌زمینی سرخ‌شده با سس فراوان جزو محبوب‌ترین میان‌وعده‌های آنهاست. تمایل این افراد به مصرف پنیر پیتزا هم زیاد است.
• پیشنهاد: متاسفانه کسانی که خوراکی‌های نشاسته‌ای را به خوراکی‌های دیگر ترجیح می‌دهند، توجه چندانی به سلامتشان ندارند و ابتلا به چاقی، ناراحتی‌های قلبی، دیابت و بالارفتن چربی‌خون در آنها دور از انتظار نخواهد بود. بنابراین به این افراد توصیه می‌شود که مصرف غذاهای نشاسته‌ای را به یک یا دو بار در طول روز و آن هم به میزان مشخص، کاهش دهند. از چرب‌کردن برنج‌شان خودداری کنند. برنج و ماکارونی را همراه نان نخورند. دور ته‌دیگ‌های چرب را خط بکشند. سالاد، سبزی‌ها، میوه‌ها و آب‌میوه‌ها را به رژیم روزانه‌شان بیفزایند. در حد امكان، شیر و لبنیات را جایگزین سیب‌زمینی سرخ‌شده در میان‌وعده‌هایشان بکنند و در نهایت هم از دوغ یا آب به جای نوشیدنی‌های شیرین و گازدار به عنوان نوشیدنی همراه غذای‌شان کمک بگیرند.



جمعه 1 مرداد 1391برچسب:, :: 17:1 ::  نويسنده : عمومی

1) من نمی دونم این چه مرضیه که تا ساعت رند نشه آدم نمی تونه درس خوندنو شروع کنه.

2) روزی رو می بینم که داریم سنگ می خوریم یهو یک تیکه نون سنگک میره زیر دندونمون.

3) دیروز دو ساعت درس خوندم بیهوش شدم... می ترسم تو امتحانات برم تو کما!

4) فی الواقع من از سوسک نمی ترسم! مسئله اینجاست، سوسکی رو که صبح دیدم؛ ناپدید شده

5) سیب از درخت افتاد و نیوتن کشف شد!

6) دختران بی تقصیرند، این روزها آدم نمی بینند تا برایش حوا شوند.

7) تمام چیزهای خواستنی توی دنیا یا غیرقانونین، یا گرونن، یا چاق کننده!

8) صرفاً برای اینکه بعد از خوابیدن من یکی چراغو خاموش کنه، هر آن ممکنه ازدواج کنم...!

9) قدرت بوگاتی 1001 اسب بخاره، قدرت پراید 63 الاغ بی بخار!

10) زیر دوش به کاشی های حموم خیره می شی، غذاتو سرد می خوری، ناهارها نصفه شب، صبح ها؛ شام!

لباس هات یه جوریه انگار بهت نمیان

ساعت ها به یه آهنگ تکراری گوش می کنی و هیچ وقت آهنگو حفظ نمی شی!

شب ها تا صبح بیداری و فکر می کنی...

تنهایی از تو آدمی می سازه که دیگه شبیه آدم نیست...

11) چنگیز خان مغول و هیتلر دوتاشون با هم به اندازه پراید آدم نکشتن!

12) خواهرم اس ام اس داده «ش م خ د»

هر کاری کردم نتونستم بخونم. زنگ زدم می گم چی نوشتی؟ میگه واقعا متاسفم برات که نتونستی بخونیش، نوشتم: شام مهمونیم خونه داداش!
فکر کنم باید 37 واحد کلاس رمزنگاری و رمزگشایی واسه ادامه زندگی با خانواده ام پاس کنم

13) من توی هفت آسمون یه ستاره داشتم...

راه شیری رو که می خواستن احداث کنن، افتاد تو طرح.

هیچی دیگه! الان هم در خدمت شماییم!

14) اومدم تو مجلس ختم به فامیلمون تو پذیرایی کردن کمک کنم،
یارو دوتا خرما برداشته برگشته می گه:
یه فاتحه هم به حال زار خودت می خونم

15) یه گلدون می خری 100 هزار تومن، هر روز دمای هوای اطرافشو اندازه می گیری، به دقت بهش آب معدنی میدی، بعد دو هفته خراب می شه!اونوقت پیاز، تو سردترین و تاریکترین قسمت خونه درخت می شه

16) یه تی شرت خریدم رفتم این چاپ فلکسی ها دادم روش بنویسن «از من نپرسید کِی درسم تموم می شه»
تو مهمونی های خانوادگی می پوشم اعصابم خیلی آروم شده!

17) امروز یه احساس خیلی بدی بهم دست داد؛
ولی من بهش دست ندادم...!
خلاصه تو جمع کلی ضایش کردم

18) بعضی از این پشه ها هم هستن، انگاری اگزوز زنبوری قورت دادن. موقع خواب صدای موتور سنگین میدن توی اتاق

19) چرا اگه به کسی بگن جوجویِ من... پیشی من... و موشی و از این کلمه ها طرف خوشش میاد... اما اگه بگن حیوون عصبی می شه؟! مگه جفتشون یکی نیستن؟

20) هنوز متروی استاد معین خیسه... بوی شمال میده... تو مترو هنوزم کلوچه می فروشن...

21) دیشب داداشم تو خواب هذیون می گفت و جیغ می کشید... رفتم تو اتاق می بینم بابام بالاسرشه. می گم خب بیدارش کن! می گه بذار کابوسشو ببینه، اینهمه پول دی وی دی میده فیلم ترسناک می گیره بذار سه بعدیشم ببینه!

22) از وقتی مدرکمو گرفتم مامانم در طول روز فقط یه بار مهندس صدام می کنه. اونم شبا که بهم میگه مهندس بو گند خفمون کرد این آشغالارو بذار دم در.

23) الان یه کیبورد باز کردم دارم درستش می کنم.
دخترم سه سالشه اومده کنارم ازم می پرسه: بابا این چیه؟
می گم: کیبورد.
می گه: من نبردم!
می گم: کیبورد!
می گه: من نبردم

24) یه زمان ملت کارشون که با کامپیوتر تموم می شد روی کیبورد و مانیتور و کیس کاور می کشیدن! یعنی در حد رو مبلی پذیرایی!
این روزا وقت نمی شه بدبختو خاموش کنیم خنک شه.

25) به دادشم گفتم لپ تاپمو بده. دو متر کلا از هم فاصله داشتیم. دیدیم نه می تونه پرت کنه نه می تونه سُر بده. آخرش گذاشتش روی یک پتو گفت بکِش از اون ور
 



جمعه 30 تير 1391برچسب:, :: 15:11 ::  نويسنده : عمومی

سیاست چیست؟

یك روز یک پسر کوچولو که می خواست انشا بنویسه
از پدرش می پرسه: پدرجان ! لطفا برای من بگین سیاست یعنی چی ؟
پدرش فکر می کنه و می گه :بهترین راه اینه که من برای تو یک مثال در مورد خانواده
خودمون بزنم که تو متوجه سیاست بشی
من حکومت هستم، چون همه چیز رو در خونه من تعیین می کنم ...
... مامانت جامعه هست، چون کارهای خونه رو اون اداره میکنه.
... کلفت مون ملت فقیر و پا برهنه هست، چون از صبح تا شب کار می کنه وهیچی نداره.
تو روشنفکری چون داری درس می خونی و پسر فهمیده ای هستی..
داداش کوچیکت هم که دو سالش هست، نسل آینده است.
امیدوارم متوجه شده باشی که منظورم چی هست و فردا بتونی در این مورد بیشتر فکر کنی
پسر کوچولو نصف شب با صدای برادر کوچیکش از خواب می پره. می ره به اتاق برادر کوچیکش
و می بینه زیرش رو کثیف کرده و داره توی خرابی خودش دست و پا می زنه.
می ره توی اتاق خواب پدر و مادرش و می بینه پدرش توی تخت نیست و مادرش
به خواب عمیقی فرو رفته و هر کار می کنه مادرش از خواب بیدار نمی شه.
می ره تو اتاق کلفتشون که اون رو بیدارکنه، می بینه باباش توی تخت کلفتشون خوابیده .....؟؟؟؟
میره و سر جاش می خوابه و فردا صبح از خواب بیدار می شه.
فردا صبح باباش ازش می پرسه: پسرم! فهمیدی سیاست چیه؟
پسر می گه: بله پدر، دیشب فهمیدم که سیاست چیه: سیاست یعنی اینکه حکومت، ترتیب ملت فقیر و پا برهنه رو می ده، درحالی که جامعه به خواب عمیقی فرورفته و روشنفکر هر کاری می کنه نمیتونه جامعه
رو بیدار کنه، در حالیکه نسل آینده داره توی كثافت دست و پا می زنه ....



جمعه 28 تير 1391برچسب:, :: 18:12 ::  نويسنده : عمومی

نمره اعصاب شما چند است؟


این یک آزمون استاندارد روان شناسی است. شما باید خودتان را در هر یک از ده موقعیت زیر تصور کنید و گزینه مناسب خودتان را پیدا کنید و علامت بزنید…
بعد از آن، باید نمره مناسب خودتان را در پرانتز انتهای هر گزینه بخوانید و مجموع نمرات تان را حساب کنید تا بفهمید که آیا شما از آن آدم هایی هستید که زیر فشارهای زندگی، به هم می ریزند و تسلیم می شوند یا این که با صبر و اعتماد به نفس، در برابر مشکلات زندگی مقاومت می کنید و می ایستید.


فرض کنید کارفرمایتان از شما می خواهد به دفتر او بروید و هنگامی که شما را در دفترش می بیند، با لحن تندی با شما برخورد می کند. شما در این حالت، کدامیک از کارهای زیر را انجام می دهید؟

۱) احساس شکست و تحقیر می کنید و هنگامی که به محل کارتان برمی گردید، ماجرا را برای بقیه همکاران تان هم تعریف می کنید. (۲ نمره)
۲) به محل کارتان برمی گردید و سعی می کنید همه چیز را فراموش کنید. (۵ نمره)
۳) موضوع را با یکی از صمیمی ترین دوستان تان در میان می گذارید و سعی می کنید با کمک او راه حلی برای مشکل تان پیدا کنید. (۷ نمره)

فرض کنید که یک هفته است وارد محل کار جدیدی شده اید اما هر چه تلاش می کنید، نمی توانید با هیچ کدام از همکاران جدیدتان دوست شوید. چه کار می کنید؟

۱) حوصله تان از این کار جدید سر می رود. دیر سر کار می روید و زود برمی گردید. (۲ نمره)
۲) کارتان را به درستی انجام می دهید اما هم زمان به دنبال کار مناسب تری هم می گردید. (۵ نمره)
۳) سعی می کنید بفهمید که مشکل از شماست یا همکاران تان. سعی می کنید علت این نوع رابطه را کشف کنید و راه حلی برایش پیدا کنید. (۷ نمره)


فرض کنید چند ساعت روی یک پروژه وقت گذاشته اید اما کامپیوترتان دچار مشکلی می شود و تمام اطلاعاتی که روی سیستم ذخیره کرده بودید، از دست می رود. آن وقت شما …

۱) دل تان می خواهد با مشت به صفحه مونیتور بکوبید و آن را خرد کنید. (۲ نمره)
۲) با عصبانیت از محل کارتان بیرون می آیید و از صحنه دور می شوید. (۵ نمره)
۳) ناراحت می شوید اما به این فکر می کنید که از چه راهی می شود دوباره این اطلاعات را به دست آورد و ذخیره کرد. (۷ نمره)

فرض کنید که یک هفته برای پروژه تان زحمت کشیده اید و فقط چند ساعت دیگر تا موعد تحویل پروژه، وقت دارید اما هنوز قسمت هایی از کارتان مانده است که باید کامل شود. چه کار می کنید؟

۱) می خواهید کارتان را تمام کنید ولی آن قدر هیجان زده و عصبی هستید که نمی توانید روی کارتان تمرکز کنید. (۲ نمره)
۲) با خودتان می گویید: شاید بد نباشد اگر کمی هم استراحت کنم. (۵ نمره)
۳) با خودتان می گویید: «من که تا اینجا آمده ام، این چند ساعت را هم کار می کنم» و بعدش هم تصمیم می گیرید کارتان را به اتمام برسانید. (۷ نمره)

فرض کنید کارفرمایتان شما را از سر کارتان اخراج می کند. چه کار می کنید؟


۱) آنقدر نگران و پریشان می شوید که شب خواب تان نمی برد. (۲ نمره)
۲) تصمیم می گیرید که چند روزی از کار به دور باشید (مثلا بروید مسافرت) و بعدش برگردید و به یک شغل جدید فکر کنید. (۵ نمره)
۳) نیازمندی های روزنامه را باز می کنید و به دنبال کار می گردید و از طریق دوستان و آشنایان تان هم جویای کار می شوید. (۷ نمره)

فرض کنید در ارتباط با صمیمی ترین دوست تان دچار شک و تردید شده اید. چه کار می کنید؟


۱) مدام به این فکر می کنید که دوست تان قصد دارد شما را فریب بدهد و به شما خیانت کند. (۲ نمره)
۲) ارتباطتان را با او قطع می کنید. (۵ نمره)
۳) تصمیم می گیرید با او حرف بزنید و بفهمید که مشکل کجاست. (۷ نمره)

فرض کنید رابطه تان با صمیمی ترین دوست تان به هم خورده است. آن وقت شما…


۱) خودتان را به بی خیالی می زنید و می گویید تقصیر خودش بود! (۲ نمره)
۲) سعی می کنید با دوست دیگری، یک ارتباط صمیمانه برقرار کنید. (۵ نمره)
۳) سعی می کنید بفهمید مشکل تان کجای کار بوده و اگر رفع شدنی است، مشکل را رفع کنید؛ وگرنه، در ارتباط های بعدی، بیشتر دقت کنید. (۷ نمره)

شب است و شما دارید در بزرگراه رانندگی می کنید که ناگهان اتومبیل تان دچار مشکل می شود و در تاریکی تنها می مانید. آن وقت شما…

۱) وحشت می کنید که مبادا به شما حمله کنند یا ماشین تان را بدزدند. (۲ نمره)
۲) ماشین را قفل می کنید و برای کمک گرفتن به نزدیک ترین محل می روید. (۵ نمره)
۳) سعی می کنید از ماشین های دیگر کمک بگیرید. (۷نمره)

دارید درست رانندگی می کنید اما ماشین پشت سرتان دستش را گذاشته است روی بوق و می خواهد از شما سبقت بگیرد. چه کار می کنید؟

۱) می گذارید رد شود ولی به او ناسزا می گویید. (۲ نمره)
۲) اهمیت نمی دهید چون هنوز فاصله اش با شما زیاد است. (۵ نمره)
۳) کنار می کشید تا از شما سبقت بگیرد و رد شود. (۷ نمره)

پلیس دارد به اشتباه شما را جریمه می کند در حالی که شما اطمینان دارید هیچ خلافی مرتکب نشده اید. چه کار می کنید؟

۱) با پلیس جر و بحث می کنید و به او میگویید به هیچ عنوان این جریمه را قبول نخواهید کرد. (۲ نمره)
۲) می دانید که بحث کردن با او هیچ فایده ای ندارد و به همین خاطر جریمه را سریع قبول می کنید. (۵ نمره)
۳) سعی تان را می کنید که در کمال آرامش او را متقاعد کنید اما وقتی می بینید که او به هیچ وجه، قبول نمی کند جریمه را قبول می کنید. (۷ نمره)

● تفسیر آزمون

به کسانی که در این آزمون، بیشتر از ۶۵ امتیاز آورده اند باید تبریک گفت و آنهایی هم که امتیازشان بین ۳۰ تا ۶۵ شده است، باید بدانند که در مواجهه با استرس های زندگی شان کمی مشکل دارند و بهتر است درباره راه های مقابله با استرس بیشتر مطالعه و تمرین کنند.



جمعه 27 تير 1391برچسب:, :: 16:18 ::  نويسنده : عمومی

مراقبت از پوست دور چشم


پوست دور چشم‌ها احساساتی را ابراز می‌کند که بخش مهمی از شخصیت ما را تشکیل می‌دهد. مراقبت خوب از این ناحیه، فواید زیادی را در طولانی‌مدت به همراه خواهد داشت. ایجاد تغییر در پوست دور چشم می‌تواند تاثیرات عملکردی، آرایشی و روانی به همراه داشته باشد. ازآنجاکه چشم‌ها نقطه کانونی صورت به شمار می‌رود، پف‌کردگی، برآمدگی  و چین وچروک نه تنها در بینایی تاثیر می‌گذارد، می‌تواند ظاهری خسته و ناراحت به صورت دهد.
پوست دور چشم ده مرتبه نازک‌تر از پوست صورت است. با بالا رفتن سن، پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست داده و بخاطر تخریب کلاژن‌ها، نازک‌تر می‌شود. این می‌تواند بخاطر قرارگیری در معرض آفتاب، سیگار کشیدن و سایر عوامل محیطی تشدید شود. پوست حد فاصل بین چشم‌ها مدام در حال حرکت است. خود پلک زدن 10،000 حرکت در روز روی این ناحیه ایجاد می‌کند! سایر حرکات صورت و حالت‌هایی مثل لبخند زدن، تنگ کردن چشم و استرس هم می‌تواند به گوشه بیرونی چشم‌ها اثر بگذارد. پف‌کردگی چشم‌ها با خوردن غذاهای شور، حساسیت و کم‌آب شدن بودن تشدید می‌شود. مالیدن و کشیدن پوست نازک زیر چشم بخاطر آلرژی، گریه، پاک کردن آرایش و گذاشتن و برداشتن لنز چشم می‌تواند موجب شل شدن این ناحیه شود. قابلیت ارتجاعی پوست شبیه به یک کش لاستیکی است—کشیدن مداوم آن موجب از بین رفتن قدرت ارتجاعی آن می‌شود. ازآنجاکه بافت دور چشم‌ها غدد چربی بسیار کمی دارند، فاقد رطوبت طبیعی قسمت‌های دیگر بدن است.



آناتومی پوست دور چشم

آناتومی پوست دور چشم در صورت و بدن بسیار خاص است. برای اینکه به دستی از این ناحیه مراقبت شود، نه تنها درک آناتومی آن اهمیت زیادی دارد، بلکه فرایند بازسازی سلول‌های پوستی آن هم مهم است.
پوست پلک از لایه‌های مختلفی تشکیل شده است. عمیق‌ترین لایه زیرپوستی حاوی یک لایه پوششی فیبری نازک  است که روی عضله حلقوی چشم، عضله‌ای که موجب حرکت کردن پلک می‌شود، قرار گرفته است. سپس، غشای میانی پوست که لایه محافظ پوست را تشکیل می‌دهد از پروتئین‌های رشته‌مانندی شامل الاستین و کلاژن، فیبروبلاست‌ها، عصب‌ها و رگ‌ها تشکیل شده است. لایه بالایی که اپیدرم نام دارد، از سلول‌های پایه، ملانوسیت، سلول‌های لانگرهاوس، کراینوسیت و بر روی آن لایه سلول‌های مرده که از کورنئوسیت تشکیل می‌شود، می‌باشد. لایه اپیردرمال است که ظاهر، رنگ، نرمی، بافت و سلامت پوست را به آن می‌دهد.
سلول‌های پایه هر چند روز یکبار سلول‌های تازه تولید می‌کنند. وقتی این سلول‌ها به سمت بالا حرکت می‌کنند، خشک‌تر و صاف‌تر می‌شوند. وقتی به سطح پوست رسیدندن، دیگر زنده نیستند و به آنها کورنئوسیت می‌گویند. این فرآیند حرکت از سلول‌ پایه به کورنئوسیت است که توانایی بازسازی را به اِپیدرم یا پوست بیرونی می‌دهد. فرآیند بازسازی پوست فرآیندی مداوم است که دو ماه در یک فرد جوان و بسیار طولانی‌تر—حدود 37 روز در افرادی بالای 50 سال—طول می‌کشد. تولید کورنئوسیت‌ها ظاهری خشک، پیر و ضخیم به پوست می‌دهد. پوست بسیار زبر به نظر رسیده و توانایی آن برای حفظ آب کاهش می‌یابد.



حفظ سلامت پوست دور چشم


مراقبت از پوست دور چشم فرآیندی حساس است. این ناحیه پوست به دلیل نازک‌تر بودن نه تنها اولین جایی است که علائم پیری را روی خود نشان می‌دهد، بلکه از بقیه قسمت‌های پوست حساس‌تر هم هست. درنتیجه، وقتی می‌خواهید یک محصول مراقت پوستی انتخاب کنید، باید بیشتر مراقب باشید. محصولاتی که حاوی ترکیبات ملایم هستند که ظاهر چروک‌ها را خفیف‌تر کرده (لایه‌بردارها) و مقدار قابل‌توجهی ویتامین و آنتی‌اکسیدان در خود داشته باشند، انتخاب‌هایی عالی هستند.
در انتخاب محصول پوستی خیلی مهم است که محصولی بدون چربی انتخاب کنید. محصولاتی که حاوی روغن هستند، احتمال انسداد غدد دور چشم را که می‌تواند موجب گل‌مژه و سایر مشکلات چشمی شود، بالا می‌برند. چربی نه تنها به عدسی چشم چسبیده و بینایی را تار می‌کند، بلکه موجب لک‌آوردن دائمی نیز می‌شود. برای به حداقل رساندن احتمال عفونت، باید از محصولاتی که طوری بسته‌بندی می‌شوند که برای استفاده آنها نیاز است که انگشت را داخل ظرف بکنید، دوری کنید.
لایه‌بردارهای متداول پوست آلفا هیدروکسی اسیدها هستند که گاهی به آنها AHA‌ها گفته می‌شود. AHA‌ها گروهی مواد طبیعی هستند که در میوه‌ها، نیشکر و شیر موجود است. این مواد موجب شل شدن لایه‌های بیرونی سلول‌های مرده می‌شوند و همین لایه‌برداری انجام می‌دهد و از تولید کورنئوسیت‌ها جلوگیری می‌کند. این تغییر و تبدیل سریع باعث صاف‌تر و نرم‌تر شدن لایه بیرون پوست یا اپیدرم می‌شود و ظاهر خطوط ایجاد شده روی پوست را کاهش می‌دهد. با نازک‌تر شدن لایه سلول‌های مرده، AHA‌ها نفوذ سایر مواد و ترکیبات مهم را افزایش می‌دهد. AHA‌ها بخاطر توانایی هیدروسکوپیک (جمع‌کننده آب) خود، بعنوان یک مرطوب‌کننده عالی هم عمل می‌کنند. تنها محصولاتی که حاوی مقدار کم فرمول AHA‌ هستند باید روی ناحیه حساس دور چشم استفاده شوند.
علاوه بر AHA‌ها، سایر ترکیبات مثل مرطوب‌کننده‌ها، ویتامین‌های آنتی‌اکسیدانه و عصاره‌های گیاهی برای مراقبت از پوست دور چشم اهمیت دارند.
• ویتامین‌های آنتی‌اکسیدانه شامل ویتامین A، B کمپلکس، C، D و بتاکاروتین درمقابل تخریبات ناشی از رادیکال‌ها محافظت به عمل می‌آورند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌های میکروسکوپی خارج از تعادلی هستند که معمولاً در گروه‌های هزارتایی یافت می‌شوند. آنها قدرت ایجاد تخریب عمیق به غشای سلولی و همچنین تخریب کامل سلول‌های عادی را دارند. آلودگی هوا، نور UV، سیگار و دود، مقدار زیاد الکل و استرس‌های روزانه می‌تواند موجب تحریک تولید رادیکال‌های آزاد شود. آنتی‌اکسیدان‌ها قبل از اینکه رادیکال‌های آزاد بخواهند سلول‌های سالم پوست را تخریب کنند، آنها را از بین می‌برند.

مرطوب‌کننده‌ها مثل سدیم هیالورونات (Sodium hyaluronate) به کاهش خطوط ظریف روی پوست که بخاطر کم‌آبی پوست ایجاد می‌شودف کمک می‌کنند. سدیم هیالورونات موثرترین نگهدارنده آب موجود است و قدرت نگهداشتن آب به میزان هزار برابر وزن مولکولی خود را داراست.

عصاره‌های گیاهی و لیپوزوم‌ها شامل بابونه، گل‌گندم و لسیتین، قرمزی و تورم پوست را کاهش داده و پوست را شاداب و جوان می‌کند.

نکاتی برای سالم نگهداشتن پوست دور چشم

علاوه بر انتخاب محصول مراقبت پوستی مناسب، اقدامات مهم دیگری هم برای مراقبت از پوست دور چشم وجود دارد:

به میزان کافی آب بنوشید. آب نقش مهم و اساسی در حفظ قابلیت ارتجاعی پوست ایفا می‌کند.
از کشیدن سیگار خودداری کنید. نیکوتین رگ‌های خونی صورت و زیر چشم‌ها را می‌بندد. بسته شدن رگ‌های خونی رسیدن موادمغذی را به آن سخت‌تر می‌کند و درنتیجه کلاژن تجزیه می‌شود.
در معرض نور خورشید قرار نگیرید. قرارگیری بیش از اندازه در معرض اشعات فرابنفش موجب می‌شود که ملانوسیت‌ها، رنگذانه‌های پوست، به طرز غیرطبیعی بالغ شوند. این موجب پیر شدن پوست و غیرهماهنگ شدن رنگ بدن می‌شود. اشعات فرابنفش در 90% پیری مقصر هستند و ظاهرتان را سالها پیرتر نشان می‌دهند.
برای جلوگیری از تنگ کردن چشم، از عینک آفتابی استفاده کنید.
به اندازه کافی استراحت داشته باشید. خستگی موجب رنگ پریدگی و لاغر شدن صورت می‌شود.
مصرف الکل را قطع کنید. نوشیدنی‌های الکلی می‌تواند موجب کم‌آب شدن بدن شود.
برای پاک کردن آرایش صورت از پنبه استفاده کنید تا از کشیدن بیش از اندازه پوست جلوگیری شود.
از محصولات پوستی باکیفیت برای ناحیه دور چشم خود استفاده کنید.

دنبال کردن لیست کارهایی که در بالا به آنها اشاره شد و انتخاب محصولات پوستی مناسب که از ترکیبات درست در آنها استفاده شده باشد، موجب جوان‌تر و شاداب‌تر نگهداشتن پوست دور چشمانتان خواهد شد!



جمعه 26 تير 1391برچسب:, :: 19:17 ::  نويسنده : عمومی

از فقر تا ثروت-افسانه یا حقیقت

از فقر تا ثروت-افسانه یا حقیقتGlenn Beach ، شاعر، نویسنده و کارآفرین کسب و کارهای خانگی در Nova Scotia کانادا است. شما قادر هستید با جیبی خالی از پول و پر از صورت حساب­های پرداخت نشده، کسب و کار خود را آغاز کنید و از طریق اینترنت، درآمدی منظم و حتی ثروتی بی­حساب کسب کنید!
از آنجایی که این مسیر، به مثابه جاده­ای سخت و طولانی است، باید خود را از قبل آماده کنید و نقشه مناسبی همراه داشته باشید. ...



ادامه مطلب ...


دو شنبه 25 تير 1391برچسب:, :: 19:17 ::  نويسنده : عمومی

از بین بردن خالکوبی ها

از بین بردن خالکوبی هاافراد به دلایل مختلف همچون از مد افتادن نوع تاتو ایجاد تغییر درآن و یا به دلایل اجتماعی مثل قبح تصویر و یا محو و فراموش كردن هرگونه آثاری از زندگی گذشته گاهی خواستار محو تاتو هستند .
در گذشته انجام عمل جراحی سرپایی باعث محو نسبی تاتو می گردید ولی اثر این اقدام به عنوان یادگار در فرد همیشه باقی می ماند و متاسفانه در گذشته و گاهی امروزه برای پاك كردن و محو تاتو ( خالكوبی ) اقداماتی همچون سوزاندن محل بااسید ، تاتو كردن مجدد برای تغییر شكل قبلی ، بی رنگ كردن تاتوی قبلی با محلول ها و تركیبات شیمیایی و .... صورت می گیرد كه نه تنها باعث محو و یا كم رنگ شدن تاتو ( خالكوبی )نشده بلكه به علت واكنشهای حساسیتی صورت گرفته با رنگدانه های قبلی ، زمینه بروز حساسیت ها و عفونت ها را فراهم آورده است و در نهایت باعث بد شكل تر شدن تاتوی قبلی می شود .
در حال حاضر درمان تاتو توسط لیزر به عنوان تنها وسیله درمانی با نتیجه مطلوب و قطعی در نخستین اقدام درمانی موثر قرار گرفته است .
انتخاب طول موج لیزر و نیز تعداد جلسات درمانی مورد نیاز همگی درارتباط و بستگی به رنگ های مختلف به كار رفته درهر تاتو دارد . در درمان قطعی تاتو حتما باید از بیمار در مورد استفاده از داروهای دارای تركیبات طلا سوال شود كه در صورت استفاده از این گونه داروها قبل از اقدام درمانی توسط لیزر قطع دارو كاملا حیاتی است .



دو شنبه 23 تير 1391برچسب:, :: 20:10 ::  نويسنده : عمومی

آب معدنی

نیروهای ناتو به دلیل آلودگی آب بعضی از نقاط افغانستان درخواست حجم خیلی زیادی آب معدنی از ایران داد که بعد از ورود اولین محموله ، تمام بطری های آب معدنی به دلیل وجود مواد سرطان زا به ایران عودت داده شد.

 جالبه که خیلی ها این خبر را خواندند ولی هیچوقت به این قضیه فکر نکردند چرا بطری های آب معدنی که الان نزدیک یک دهه در ایران و بین قشر زیادی از مردم استفاده میشود اینطور سرطان زا شناخته میشود؟توی اروپا آب های معدنی فقط یک هفته اعتبار دارند ، ولی در ایران خیلی هفته!!!!
حالا با دقت مطالب زیر را بخوانید تا متوجه شوید قضیه از چه قراره؟
طبق نظر تمام حکما و علما آب سالم، آبی است که وقتی شما آن را در یک ظرف میریزید و در یک محیط راکد (مثل اتاق) قرار میدهید، این آب باید ظرف 48 ساعت بو بگیره و شروع کنه به گندیدن..... خوب حالا شما تشریف ببرید یک بطری آب معدنی بگیرید و توی یک کاسه بریزید و 6 ماه صبر کنید! اصلا" 10 سال صبر کنید.میبینید که کوچکترین بوئی نمیگیره....آب شیر بعضی از شهرهای ایران هم همین خاصیت عدم گندیدن و بو گرفتن را داره....
دلیلش اینه که شرکت های بسته بندی آب های معدنی برای ماندگاری بیشتر آب های توی بطری ، داخل آن به به ازاء هر یک لیتر به اندازه نیم میلی گرم فلوراید میریزند که این ماده شدیدا" نگهدارنده و بدون بو هستش و برای یک بدن 100 کیلوئی خطرناک و سرطان زا است.
همین فلوراید وقتی با آب وارد بافت بدن شما میشود، درون بافت قرار گرفته و آب خارج میگردد و بدن بصورت اتومات دور آن لایه لزج محافظ ایجاد میکند که به مرور بافت های شما بزرگتر میشود و به همین دلیل صبح ها احساس میکنید بدن شما ورم کرده یا چاق شده ائید. اصولا" بعضی از خانمها میگویند آب میخوریم چاق میشویم! دلیل این امر وجود همین ماده میباشد.
بهترین کار برای سلامت بدن اینه که آب شرب خود را در یک ظرف مسی بجوشانید و در یخچال بگذارید تا خنک شود. بعد از 45 روز میبینید که چطور بدن شما جمع و جور شده و به اصطلاح وزن شما در بدن شما بطور دقیق تقسیم میشود.



دو شنبه 22 تير 1391برچسب:, :: 14:49 ::  نويسنده : عمومی

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 27 صفحه بعد